ILEM745 Dijital Dönüşüm ve Dijital Okuryazarlık

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM745
Ad Dijital Dönüşüm ve Dijital Okuryazarlık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital dönüşüm sürecini tanımlamalarını ve dijital okuryazarlık konusunda bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste dijital dönüşüm ve dijital okuryazarlık süreci hakkında öğrencilere bilgi verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Manovich, L. (2001). The Language of New Media, MIT Press- Gilster, P. (1998). Digital Literacy, Wiley

Notlar

Manovich, L. (2001). The Language of New Media, MIT Press- Gilster, P. (1998). Digital Literacy, Wiley


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler bu derste öncelikle dijital dönüşüm süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ02 Dünyada dijital dönüşüme yönelik süreci takip eden öğrenciler, dijital okuryazarlık konusundaki gelişmeleri de öğreneceklerdir
ÖÇ03 Derste öğrenciler, dijital dönüşüm ve dijital okuryazarlığın eğitim sürecindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ04 Dijital okuryazarlık konusundaki eğitim sürecinde yaşanan yenilikleri araştıracaklar, derste bunlar hakkında bilgi paylaşımı yapacaklardır.
ÖÇ05 Dijital okuryazarlığın geleneksel okuryazarlığın ardından toplumsal bağlamda yarattığı değişime yönelik okumalar yaparak, bu konuyu değerlendirebileceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgi ve derse giriş Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dijital Okuryazarlığın Bileşenleri Yaşam Tarzının Bir Bileşeni Olarak Dijital Okuryazarlık Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Eğitim ve Dijital Okuryazarlık Dijital Okuryazarlık ve Sorunlar Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Dijital Okuryazarlık Düzeyini Değerlendirme Yeni Bir Dijital Okuryazarlık Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çevrimiçi İletişim Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çevrimiçi Güvenli Katılım Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çevrimiçi İçerik Tasarlama Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dijital Olarak Ortak Çalışma Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Dijital güvenlik ve dijital okuryazarlık Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 21. Yüzyılda Dijital Okuryazarlık Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Araştırma Konusu Türkiye’de İçerik Oluşturma Süreci Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Dijital Okuryazarlık Hakkında Okumalar Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Dünyada Dijital Dönüşüm, Politikalar Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ders Hakkında Genel Değerlendirme Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 03:17