Genel Bilgi
Kod | SSB101 |
Ad | Koro I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çok sesliliğe hazırlık, ses ısıtma, ton, entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.
Dersin İçeriği
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması yoluyla koroyu oluşturan bireylerin birlikte farklı dönem,stil ve teknikte koral eserleri seslendirebilme becerilerinin oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Muammer Sun Koro eserleri dizini Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı
Notlar
Koro eğitimi ile ilgili yazılmış yüksek lisans tezlerinden derlenen ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ07 | Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. |
ÖÇ08 | Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
2 | Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Vurgular, anlatım çalışmaları. İstiklal Marşı'nın çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius'un eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
9 | Kısa koro tarihinin tanıtılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | D.Frederichi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
14 | Legato-Staccatokavramlarının çalışılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
17 | Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
18 | Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
19 | Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
20 | Eser içeriği için doğru motivasyon. F.Schubert'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
21 | H.Akay'ın eserinin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
22 | İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması. G.Gstoldi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
23 | Farklı bir yapı:Türk Müziği. Ali Sevgi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
24 | Türkiye ve Batı Koro tarihi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
25 | Marşlarımız: 10.Yıl Marşı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
26 | F.Schubert'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
27 | H.Akay'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
28 | Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost'un eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
29 | Atatürk ve müzik. E.Zuchmayer'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
30 | Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
31 | Genel tekrar sınava hazırlık | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |