Genel Bilgi
Kod | SSB205 |
Ad | Vücut Kondisyon II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-5 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Kadir Atakan AKÇAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Kadir Atakan AKÇAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Özgür KÜÇÜKÖNER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Egzersiz yapmanın öğrencide bir yaşam biçimi olarak daha aktif hale getirmek ve bu durumdan hareketle öğrencilerin yaşamlarında fonksiyonel gerilemeyi yavaşlatmanın önüne geçmek
Dersin İçeriği
Sahne Sanatları öğrencilerinin fiziki durumlarının mesleki uygunluk açısından geliştirmek için germe-filexibilite, güçlendirme ve dayanıklılık çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Davids, K., Bennett, S., Newell, K. (2006). Movement System Variability. Human Kinetics Zorba, E. (1999). Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk, Ankara. Gazi Kitapevi 1999
Notlar
Günay, M., Şıktar, E. (2019). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi vücut kondisyon antrenmanlarını programlama ve uygulama becerisi |
ÖÇ02 | Kendi dayanıklılık antrenmanlarını programlama ve uygulama becerisi |
ÖÇ03 | Esneklik antrenmanlarını programlama ve uygulama becerisi kazanmaları beklenmektedir |
ÖÇ04 | Sahnede beden ve bedensel hareketin artan önemi nedeniyle performansları sırasında yüksek fiziksel talepleri karşılar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vücut kondisyon dersinin tanımı, genel bakış | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel duruş | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışmalarının öğrenilmesi (Germe ve fleksibilite egzersizleri) | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışması 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışması 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Nefes egzersizleri, ısınma ve esneklik çalışması 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Denge-koordinasyon egzersizlerinin öğrenilmesi | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Isınma, esneklik çalışması ve denge-koordinasyon egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Isınma, esneklik çalışması ve denge-koordinasyon egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel seviye üst vücut ve alt vücut egzersizlerinin öğrenilmesi (Güçlendirme egzersizleri) | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Isınma, esneklik çalışması ve temel seviye üst vücut ve alt vücut antrenmanı 4 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara Sınav | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizlerinin öğrenilmesi | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Isınma, esneklik çalışması ve orta seviye üst vücut ve alt vücut egzersizleri 4 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Kardiyo egzersizlerinin öğrenilmesi (Dayanıklılık egzersizleri | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Isınma, esneklik çalışması ve kardiyo egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Isınma, esneklik çalışması ve kardiyo egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Isınma, esneklik çalışması ve kardiyo egzersizleri 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Öğrenilen egzersizlerin kombinasyonlar haline getirilmesi | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 1 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 2 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 3 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Isınma, esneklik çalışması ve tüm vücut egzersizleri 4 | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavına hazırlık çalışması | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Önceki egzersizler üzerine çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |