Genel Bilgi
Kod | KONS203 |
Ad | Sanat Psikolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YKY)
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın ve psikolojinin süreçlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanatsal yaratım süreçlerini tartışır. |
ÖÇ03 | Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Duyum,duygu,algılama ve sanat ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ05 | Sanat yansıtma taklit, öykünme ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ06 | Sanat yapıtı ile özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Psikolojisine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1-Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 2-Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 2-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | 3-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | 1- Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 2- Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 1- Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 2- Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 3- Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1- Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 2- Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
18 | 1- Sanatçı, İzleyici | Kaynak Trama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | 1- Sanat, İzleyici | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | 2- Sanat Eseri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | 1- Sanat Eseri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | 1 Sanat ve İlham | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
23 | 2 Sanat ve İlham | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
24 | Sezgi Nedir? | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
25 | 1- Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | 2- Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | 3- Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | 1- Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | 2- Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Genel Tekrar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Final hazırlık çalışmaları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |