Genel Bilgi
Kod | KONS205 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Kerem ÖZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Çeşitli gönüllülük Proğramları, belgeseller, broşürler.
Notlar
Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler. |
ÖÇ02 | Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar. |
ÖÇ03 | Toplumsal duyarlılığın nasıl bir etki bıraktığını çözümler. |
ÖÇ04 | Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme, Yaptığı projeyi toplum önünde sunar. |
ÖÇ05 | Gönüllü çalışmayı öğrenme ve takım çalışması yapabilmeyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
3 | Proje yazma | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
4 | Proje yazma 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Proje taslağı sunumu 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
8 | Proje taslağı sunumu 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Proje uygulamaları 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje uygulamaları 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje uygulamaları 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje uygulamaları 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje uygulamaları 5 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Ara Sınav | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Dönem Analizi Proje Yol Haritası | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
18 | Proje uygulamaları 6 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
19 | Proje uygulamaları 7 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
20 | Proje uygulamaları 8 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
21 | Proje uygulamaları 9 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
22 | Proje uygulamaları 10 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
23 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
24 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
25 | Proje sunumları ve değerlendirme 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
26 | Proje sunumları ve değerlendirme 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
27 | Proje sunumları ve değerlendirme 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
28 | Proje sunumları ve değerlendirme 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
29 | Dönem Analizi ve Proje çıktıları üzerine Değerlendirme 1 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
30 | Dönem Analizi ve Proje çıktıları üzerine Değerlendirme 2 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
31 | Final hazırlık çalışmaları | Final hazırlık çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
32 | Final | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 33 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,32 | ||
AKTS | 1 AKTS |