Genel Bilgi
Kod | TYM311 |
Ad | Şan II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin ses materyalinin mesleki ilke ve prensipler doğrultusunda gelişiminin sağlanması ve duyum yetisinin artırılması.
Dersin İçeriği
Vokal organlarının anatomisi ve kullanımı. Solo ve koro olarak uyum içinde şarkı söyleme. Piyano eşliğinde solo şarkı söyleyişler için karmaşık ezgiler.
Dersin Ön Koşulu
TYM 225 Şan I
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
SABAR,Gül Sesimiz,eğitimi ve korunması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ses materyalinin doğru,etkin ve sağlıklı biçimde kullanma tekniklerini kavrar ve uygular |
ÖÇ02 | Nefes ve ses tekniklerini kavrar ve uygular |
ÖÇ03 | Farklı eserlerin gerektirdiği şarkı söyleme stillerini kavrar ve uygular |
ÖÇ04 | Ses sağlığını koruma yollarını kavrar ve uygular |
ÖÇ05 | Sesi destekleme, tutma (sostenuto) çalışmalarını kavrar ve uygular |
ÖÇ06 | Sese hareketlilik (ajilite) kazandıran fonasyon çalışmalarını kavrar ve uygular |
ÖÇ07 | Markato ve staccato çalışmalarını kavrar ve uygular |
ÖÇ08 | Alt, orta ve üst regesteri birleştirici ses alıştırmalarını kavrar ve uygular |
ÖÇ09 | Korrepetisyon yardımıyla herhangi bir şan eserini icra eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rezonans egzersizleri üzerine fonasyon çalışmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ses esnekliğini geliştirici ses alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Atlamalı aralıklar üzerine fonasyon alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Vokal değişimli fonasyon alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yüksek tonlarda tını gelişimine yardımcı ses alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Isınma ve sesi destekleme (Sostenuto) çalışmalarına giriş | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sesi destekleme (Sostenuto) çalışmaları üzerine uygulama | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Legato (Bağlı) söyleme çalışmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Uzun bir cümlede soluğu yenileme çalışmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Non Legato(Bağsız) söyleme çalışmalarına giriş | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Non Legato(Bağsız) söyleme çalışmaları üzerine uygulama | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sese hareketlilik (ajilite)kazandırıcı fonasyon alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ara Sınav | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Isınma ve pes tonları geliştirici fonasyon alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Markato ve staccato söyleme çalışmalarına giriş | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Markato ve staccato söyleme çalışmaları üzerine uygulama | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Tiz tonları yerleştirme ve geliştirme üzerine fonasyon alıştırmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Müfredata uygun bir müzikal eserinin veya aryanın seçilmesi | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Eserin deşifresinin yapılması | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Eserin deşifresinin tekrarı,telaffuz ve çeviri çalışmalarının yapılması | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Sesi destekleme (Sostenuto) çalışmaları üzerine uygulama (2) | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Sese hareketlilik (ajilite)kazandırıcı fonasyon alıştırmaları (2) | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Markato ve staccato söyleme çalışmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Eserin korrepetisyon(eşlik)yardımıyla çalışılması | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Isınma,alt ve üst ses sınırlarını genişletici ses çalışmaları-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Isınma,alt ve üst ses sınırlarını genişletici ses çalışmaları-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Oktav çalışmaları -1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Oktav çalışmaları-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |