MDT125 Moda Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Moda Tasarımı
Kod MDT125
Ad Moda Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SELDA ARAS (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrenciye ürün pazarlamak marka ve fiyatlandırma çalışmalarını incelemek ve dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını incelemek yeterlilikleri kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Pazarlama araştırmalarını incelemek; ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek; fiyatlandırma çalışmalarını incelemek; dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek, tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek, hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Moda Pazarlama,Şule Çivitçi,Asil Yayınevi, Ankara

Notlar

soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri Philip Kotler (Çev:Ümit Şensoy) Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul, 2009.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama araştırmalarını kavrar
ÖÇ02 Marka ve fiyatlandırma çalışmalarını açıklar
ÖÇ03 Dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını bilir
ÖÇ04 Dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını analiz eder.
ÖÇ05 Hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve strateji yapılarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımların kalıplarını hazırlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama araştırmalarını incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Pazarlama araştırmalarını incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-3 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-3 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:29