Genel Bilgi
Kod | SY523 |
Ad | Balık İmmünolojisine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Genel immünoloji ve balık immünolojisi. İmmünolojide terminoloji ve genel kavramlar. Balıklarda hastalıklara karşı korunma mekanizmaları (İnjeksiyon, balık-patojen ilişkileri, hastalık teşhisi için serolojik, hematolojik yöntemler, spesifik olmayan immünite, inflamasyon spesifik immünite). İmmünite çeşitleri ve etkileyen faktörler, immünoglobülünler immün sistemin organları ve hücrelerinin tanımı hakkinda temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
İmmün sistem (tanımlar, immünolojik reaksiyonlar), balık immün sisteminin anatomik organizasyonu, balıklarda immün yanıt ve immün yanıt örnekleri (Kirleticilere karşı, strese karşı ve paraziter hastalıklara karşı, vs .) balıklarda immünizasyon, immünizasyon teknikleri, immünohistokimyasal ve immünoenzimatik teknikler ile son yıllarda konuyla ilgili olarak yapılmış araştırmaların değerlendirmeleri teorik olarak ögretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genel immünoloji ders notları
Notlar
güncel makale ve dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda immun sistem ve organizasyonunu açıklar |
ÖÇ02 | İmmun sistemi tanımlar ve immun sistemin ana elemanlarını listeler |
ÖÇ03 | İmmünite çeşitlerini ve etkileyen faktörleri tartışır. |
ÖÇ04 | İmmünoglobülinleri, immün sistemin organ ve hücrelerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Balıklarda immün yanıt ve immün yanıt örneklerini (Kirleticilere karşı, strese karşı ve paraziter hastalıklara karşı, vs .) tartışır |
ÖÇ06 | Balıklarda immünizasyon, immünizasyon teknikleri, immünohistokimyasal ve immünoenzimatik teknikleri ayırt eder ve tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmmunojiye giriş ve genel immjunojik tanımlar | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İmmun sistem ve immun sistemin ana elemanları | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temel immunolojik reaksiyonlar | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Balık immunolojisi | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Balıklarda immun sistemin anatomik organizasyonu | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Balıkta immun yanıt | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Balıkta immun yanıt örnekleri | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Balıklarda immun cevapsızlık | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Balıklarda immunizasyon | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | İmmünostimülatörler | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Balıklarda kullanılan immünostimülatörler | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Balıklarda immunohistokimyasal teknikler | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Balıklarda immunoenzimatik teknikler | Kitap ve dergilerden konuyla ilgili bölümlerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Balıklarda son yıllarda yapılmış, immünolojik çalışmaların yer aldığı makale ve dergilerin incelenmesi. | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |