Genel Bilgi
Kod | BLS301 |
Ad | Parazitoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere Parazitler hakkında bilgi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste parazitlik tipleri; parazit-konak ilişkileri; parazit kaynakları ve oluşları, protozoa, Helmintler ve artropod parazitleri; patojenik ve kliniksel görünüşler; kontrol ve savunma; laboratuvar çalışmaları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Temel Tıbbi Parazitoloji, 2018, Gülandame Saygı, ISBN:9786059528375 359 sayfa. Nobel Kitapevi
Notlar
Tıbbi Parazitoloji Atlası; Kürşat Altıntaş
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Parazit Kaynakları, Bulaşma yolları, Parazitlerin yeryüzünde dağılışlarını anlatır |
ÖÇ02 | Parazit konak ilişkilerini, Parazitliliğin çeşitliliğii anlatır |
ÖÇ03 | Protozoonları örneklerle açıklar |
ÖÇ04 | Helmintlerin , İnsana bulaşma Yollarını örneklerle açıklar |
ÖÇ05 | Parazitlerin epidemiyolojisini karşılaştırır |
ÖÇ06 | Larva migrans'ın epidemiyolojisini açıklar |
ÖÇ07 | Ektoparazitleri tanımlar |
ÖÇ08 | Paraziter hastalıklardan koruma ve kontrol yöntemlerini sınıflandırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Parazit konak ilişkileri, Parazitliliğin çeşitleri | Giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Parazit Kaynakları, Bulaşma yolları, Parazitlerin yeryüzünde dağılışları | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Entemoeba cinsi,Entemoeba histolytica | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Leismania cinsi, Leishmania donovani, L. tropica, L. Brazilliensis | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Trypanosoma genus, T. gambiiense, T. rhodiense, T. cruzi, Trichomonas genus T. vaginalis, Giardia genus, G. intestinalis, Plasmodium P. musculus, P. pallififolia, P. vivax, P. ovale, Toxoplasma genus, T. gondii) | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Helmintler, İnsana bulaşma Yolları | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Plathelmintler, Cestodlar, Taenia cinsi, T.saginata, T.solinum, Echinococcus cinsi, E.granulosis, Dyphylobothrium cinsi, D. Latum | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | N.americanus, Larva migrans,Bucherreria cinsi,B.bancropthi Dracunculus cinsi,D.medinensis,Trichuris cinsi, T.trichiura,Trichinelle cinsi,T.spiralis | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Nemathelmintler, Nematodes, Ascaris cinsi, A.lumbricoides, | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Enterobius cinsi,E.vermicularis, Ancylostoma ve necator cinsi,A.duodenale, N.americanus, Larva migrans,Bucherreria cinsi,B.bancropthi Dracunculus cinsi,D.medinensis,Trichuris cinsi, T.trichiura,Trichinelle cinsi,T.spiralis | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Arthropoda, Acarina, Xodes cinsi, Argas cinsi, Sarcoptes cinsi,-İnsecta | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Hamam böcekleri, Dipthera, Phlebotomus cinsi, | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Tabanitler, Glossina cinsi, Stomosxysis cinsi, | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Eustrus cinsi, Hypoderma cinsi, Dermatophya cinsi, Sarcophaga cinsi, Wohlfahrtia cinsi, | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |