Genel Bilgi
Kod | CEN115 |
Ad | Academic Oral Presentation |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ELA GÜRSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELA GÜRSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Resmi akademik durumlarda etkin bir sunum hazırlama ve sunma; akademik ve mesleki bağlamlara uygun makul derecede akıcılık ve anlaşılabilirlikle konuşma dili ile kendini ifade etme, İngilizce konuşmaya güven inşa etme, bilgiyi analiz etmek, sentezlemek ve değerlendirmek için eleştirel düşünme becerileri kullanmak. Akademik bağlamlarda fikirlerini desteklemek için kaynakları araştırmak ve etkin bir şekilde kullanmak
Dersin İçeriği
Öğrenciler, çeşitli konularda ileri düzeyde okuma metinleri izleyerek sınıf tartışmaları yapmaktadır. Derste öğrenciler etkili sunum tekniklerini incelemekte, kapsamlı okumalar yapmakta ve olgun içerikli ve topikal kelime dağarcığına sahip farklı işlevlerin sunumlarını yapmak için araştırma yapmaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Akademik Sözlü sunum konusunda derlenen metinler, makaleler
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar, sözlü sunum videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sunumları giriş, gövde ve sonuç bölümlerine göre organize eder; uygun geçişler, tabelalar ve sesli/fiziksel sunum teknikleri ile fikirlerini etkili bir şekilde aktarır. |
ÖÇ02 | İçeriği zenginleştirmek için etkili destek teknikleri kullanır ve görsel-işitsel materyalleri hazırlar ve sunum sırasında etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ03 | Sunumlarda ekip üyeleri arasında tutarlılığı sağlamak için uygun geçişleri ve işaretleri kullanır; bir ekip olarak uyum içinde sunum yapar. |
ÖÇ04 | Araştırmalar sırasında toplanan bilgileri sıralar ve öncelik verir; yazılı ve sözlü söylem arasındaki farkların farkındalığını gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin kapsamı ve beklentilerin konuşulması | Isınma egzersizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sunum tekniklerinin tartışılması. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etkili bir sunum yapmak hakkında ipucu ve çerçeve | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etkili bir sunum için tartışma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katılımcılara kısa bir akademik sunum yapma ve grubun geri kalanından ve eğitmeninden yapıcı geribildirim alma fırsatı verilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Katılımcılar, bir önceki oturumda sağlanan geri bildirimleri uygulamaya koyarak sunumlarını tekrar yaparlar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katılımcılar mühendislik alanından seçilmiş bir makale okur ve onunla ilgili konuşur, soru cevaplar, ve kelime bilgisi egzersizleri yapar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katılımcılar bireysel olarak, bir önceki oturumda sağlanan geri bildirimleri uygulamaya koyarak sunumlarını tekrar yaparlar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mantıksal bir yapı ve tutarlı tasarım içeren görsel bilimsel sunumlar tartışılır, değerlendirilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mantıksal bir yapı ve tutarlı tasarım içeren görsel bilimsel sunumlar geliştirilir | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda revize edilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda sunulur | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda için değerlendirilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sözlü Sunumlar | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (1. hafta) | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (2. Hafta) | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |