UTD202 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD202
Ad Türk Dili II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, Türkçenin yapısal va anlamsal özelliklerini tespit ettirmek, sözlü ve yazılı anlatım türlerini tespit ettirmek ve kullandırmak.

Dersin İçeriği

Yapı Bilgisi, Cümle bilgisi, Yazılı ve sözlü anlatım türleri, anlatım bozuklukları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Korkmaz Zeynep (2005), Türk Dili ve Kompozisyon Ankara Ekin Kitabevi.

Notlar

Ders Notları: Öğr. Gör. Sevgi Eşli


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkçedeki sözcüklerin yapı özelliklerini, ek-kök-gövde kavramlarını açıklar, yapım ve çekim eklerinin işlevlerini kavrar.
ÖÇ02 Cümlenin öğelerini kavrar, cümlede görevli sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkiyi açıklar.
ÖÇ03 Sözlü ve yazılı anlatımda sık karşılaşılan anlatım bozukluklarını görür, gerekli düzeltmeleri yapar.
ÖÇ04 Anlatım türlerini ve sözlü anlatım tülerini bilir, örnek anlatımlar üzerinde bunları tespit eder ve örnekler sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkçenin Yapı Özellikleri: Çekim Ekleri Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkçenin Yapı Özellikleri: Yapım Ekleri Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkçede Cümle Kuruluşu ve Cümlede Görevli Öğeler Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cümle Türleri ve Özellikleri Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Anlatım Bozuklukları: Yapısal Bozukluklar Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Anlatım Bozuklukları: Anlamsal Bozukluklar Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kompozisyon Bilgileri Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anlatım Teknikleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları: Teorik Bilgi Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Anlatım Teknikleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları: Uygulamalar Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Düşünce Yazıları: Teorik Bilgi Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Düşünce Yazıları: Uygulamalar Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sözlü Anlatım Türleri: Teorik Bilgi Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sözlü Anlatım Türleri: Uygulamalar Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türk ve Dünya Edebiyatından Seçilen Örnek Metinlerin Değerlendirilmesi Basılı, görsel kaynaklardan ve internetten faydalanılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2024 12:35