Genel Bilgi
Kod | ILT224 |
Ad | Medya için Bilgisayar Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin görsel iletişim ufkunun ve teknik bilgisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, iletişim ve medya sektöründe kullanılan adobe photoshop programı öğretilmektedir. Ders uygulamalı bir ders olmakla birlikte, uygulamalarda teknik ve düşünsel olarak nelere dikkat edilmesi gerektiğine de değinilmektedir. Tasarımda belli başlı öğeler anlatılarak, öğrencinin uygulama yönü desteklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar kullanmak
Kaynaklar
Grafik Tasarımda Görsel Algı Abdulgani Arıkan Temel Tasarım Ali Seylan Temel Grafik Tasarım Bilgisi Harun Parlak Görsel İletişimde Temel Tasarım Yakup Öztuna Adobe Photoshop CS3 Halil Şahin, Davut Gök 24 Derste Adobe Photoshop CS Carla Rose Fotoğraf: Anahtar Kavramlar David Bate
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım görüntü işleme programlarını temel düzeyde kullanır. |
ÖÇ02 | Masaüstü yayıncılıkta ihtiyaç duyulan temel düzeyde program becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Basit görüntü, sayfa, video düzenlemeleri yapar. |
ÖÇ04 | Farklı ürünlerin (afiş, fotoğraf, video vs.) yayımlanabilir hale gelmesindeki aşamaları tanır. |
ÖÇ05 | Teknoloji tarihi ve gelinen nokta hakkında önemli bilgiler edinir. |
ÖÇ06 | Sanat ufkunu geliştirir ve sanatsal ürünleri değerlendirme yeteneği edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Temel bileşenler -- Görüntü, sayfa, video | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Adobe Photoshopa giriş | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Photoshop - Katmanlar | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Photoshop - Çizim teknikleri | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Photoshop - Görüntü işleme | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Photoshop - Filtreler | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
9 | Kompozisyon kuralları: fotoğraf ve yazıyı birlikte tasarlamak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Kompozisyon kuralları II | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Adobe Photoshop’ta layerlar ile çalışma | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Adobe Photoshop’ta layerlar ile çalışma II | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Mock up üzerine yerleştirme ve Sunum dosyası hazırlama | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Mock up üzerine yerleştirme | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve örneklerle anlatım | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi | Ders notlarını okuma, video izleme- Bütün ders notlarını okuma, ödev/proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma, video izleme- Bütün ders notlarını okuma, ödev/proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |