ILT224 Medya için Bilgisayar Uygulamaları

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT224
Ad Medya için Bilgisayar Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Yazılı medya içeriklerini görselleştirme ve dijital ortamlarda yayımlanmaya uygun hale getirme becerisini kazandırmak. Photoshop ve Indesign programlarını orta düzeyde kullanarak gazete, bülten ve dergi gibi çoklu sayfalar tasarlayabilme becerisi kazandırmak. Sosyal medya platformları ve web sitelerinde kullanılmak üzere içerik tasarlayabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Medya sektöründe bilgisayar kullanımının önemi Grafik tasarım yazılımlarına giriş (Adobe Photoshop, Illustrator vb.) Video kurgu ve montaj yazılımları (Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve vb.) Ses düzenleme ve miksaj yazılımları (Adobe Audition, Audacity vb.) Animasyon ve hareketli grafik tasarımı (After Effects, Blender vb.) Dijital içerik üretim süreçleri İnteraktif medya ve web tasarım uygulamaları Medya projelerinde yazılım entegrasyonu ve dosya yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Bilgisayar kullanmak

Kaynaklar

Grafik Tasarımda Görsel Algı Abdulgani Arıkan Temel Tasarım Ali Seylan Temel Grafik Tasarım Bilgisi Harun Parlak Görsel İletişimde Temel Tasarım Yakup Öztuna Adobe Photoshop CS3 Halil Şahin, Davut Gök 24 Derste Adobe Photoshop CS Carla Rose Fotoğraf: Anahtar Kavramlar David Bate

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel tasarım bakış açısı kazanmak
ÖÇ02 Photoshop programını kullanarak basılı ve dijital mecralar için içerik üretebilmek
ÖÇ03 Indesign programı kullanarak çoklu sayfa tasarımları oluşturabilmek ve baskı öncesi süreçleri yönetebilmek
ÖÇ04 Web, sosyal medya gibi dijital mecralara özgü içerikler üretebilmek
ÖÇ05 Tasarım sürecinde ihtiyaç duyulan içerik ve görselleri yapay zeka ile oluşturabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
2 Medya ve tasarım ilişkisi, haber ve medya içeriklerinin sunumunda tasarımın önemi Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
3 Tasarım nedir? Grafik tasarımın temel ilke ve öğeleri, görsel iletişim ve tasarım ilişkisi Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
4 Adobe Photoshop programına giriş, Photoshop arayüz ve temel araçları tanımak Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
5 Adobe Photoshop programı ile fotoğraf işleme süreçleri Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
6 Adobe Photoshop programı ile dijital ortamlar için içerik üretme Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
7 Yapay zeka ve tasarım ilişkisi, tasarımda yapay zekadan yararlanmak Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
9 Sayfa tasarımı nedir? Sayfa tasarımını temel prensipleri nelerdir? Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Adobe Indesign programına giriş, arayüz ve temel araçları tanımak Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
11 Çoklu sayfalarla çalışmak, sayfaları yapılandırmak, metin ve görsellerle çalışmak Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 Still atamaları ve linkler ile çalışmak Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
13 Baskı öncesi hazırlıklar, ve baskıya uygun çıktılar üretmek Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
14 Dijital ortamlar için örnek uygulamalar yapmak (Web ve sosyal medya) Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
15 Örnek bir haber bülteni tasarlamak Ders notlarını okuma, video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
16 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi Ders notlarını okuma, video izleme- Bütün ders notlarını okuma, ödev/proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma, video izleme- Bütün ders notlarını okuma, ödev/proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 02:35