Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Yazılı medya içeriklerini görselleştirme ve dijital ortamlarda yayımlanmaya uygun hale getirme becerisini kazandırmak. Photoshop ve Indesign programlarını orta düzeyde kullanarak gazete, bülten ve dergi gibi çoklu sayfalar tasarlayabilme becerisi kazandırmak. Sosyal medya platformları ve web sitelerinde kullanılmak üzere içerik tasarlayabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Medya sektöründe bilgisayar kullanımının önemi Grafik tasarım yazılımlarına giriş (Adobe Photoshop, Illustrator vb.) Video kurgu ve montaj yazılımları (Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve vb.) Ses düzenleme ve miksaj yazılımları (Adobe Audition, Audacity vb.) Animasyon ve hareketli grafik tasarımı (After Effects, Blender vb.) Dijital içerik üretim süreçleri İnteraktif medya ve web tasarım uygulamaları Medya projelerinde yazılım entegrasyonu ve dosya yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar kullanmak
Kaynaklar
Grafik Tasarımda Görsel Algı Abdulgani Arıkan Temel Tasarım Ali Seylan Temel Grafik Tasarım Bilgisi Harun Parlak Görsel İletişimde Temel Tasarım Yakup Öztuna Adobe Photoshop CS3 Halil Şahin, Davut Gök 24 Derste Adobe Photoshop CS Carla Rose Fotoğraf: Anahtar Kavramlar David Bate
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel tasarım bakış açısı kazanmak |
ÖÇ02 | Photoshop programını kullanarak basılı ve dijital mecralar için içerik üretebilmek |
ÖÇ03 | Indesign programı kullanarak çoklu sayfa tasarımları oluşturabilmek ve baskı öncesi süreçleri yönetebilmek |
ÖÇ04 | Web, sosyal medya gibi dijital mecralara özgü içerikler üretebilmek |
ÖÇ05 | Tasarım sürecinde ihtiyaç duyulan içerik ve görselleri yapay zeka ile oluşturabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Medya ve tasarım ilişkisi, haber ve medya içeriklerinin sunumunda tasarımın önemi | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Tasarım nedir? Grafik tasarımın temel ilke ve öğeleri, görsel iletişim ve tasarım ilişkisi | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Adobe Photoshop programına giriş, Photoshop arayüz ve temel araçları tanımak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Adobe Photoshop programı ile fotoğraf işleme süreçleri | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Adobe Photoshop programı ile dijital ortamlar için içerik üretme | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Yapay zeka ve tasarım ilişkisi, tasarımda yapay zekadan yararlanmak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
9 | Sayfa tasarımı nedir? Sayfa tasarımını temel prensipleri nelerdir? | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Adobe Indesign programına giriş, arayüz ve temel araçları tanımak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Çoklu sayfalarla çalışmak, sayfaları yapılandırmak, metin ve görsellerle çalışmak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Still atamaları ve linkler ile çalışmak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Baskı öncesi hazırlıklar, ve baskıya uygun çıktılar üretmek | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Dijital ortamlar için örnek uygulamalar yapmak (Web ve sosyal medya) | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Örnek bir haber bülteni tasarlamak | Ders notlarını okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi | Ders notlarını okuma, video izleme- Bütün ders notlarını okuma, ödev/proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma, video izleme- Bütün ders notlarını okuma, ödev/proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |