AS356 İnsan Hakları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS356
Ad İnsan Hakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı insan haklarının teorik ve pratik temelleri üzerinde çalışmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders insan hakları tarihini, hak ve insan hakkı, laiklik, yaşama hakkı, kişi hakları, grup hakkı, kültür hakkı , insan haklarını koruma yolları, insan hakları pratiklerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Galtung, Johan. (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları. İstanbul: Metis Yayınları. İnsan Hakları Bülteni (2008), İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2008, Sayı:2.

Notlar

Galtung, Johan. (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları. İstanbul: Metis Yayınları. İnsan Hakları Bülteni (2008), İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2008, Sayı:2.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan hakları kavramının içeriğini tanımlar.
ÖÇ02 İnsan haklarının neden korunması gerektiğini temellendirebilecek duruma gelir.
ÖÇ03 Etik ilkeler olarak insan haklarının pratik için gerektirdiklerini görür.
ÖÇ04 İnsan haklarının hukukun ana öncülleri ve devletin temellerini oluşturmasının ne anlama geldiğini bilir.
ÖÇ05 İnsan hakları ile kültürel normları ayırdeder.
ÖÇ06 Farklı türden insan haklarının farklı koruma yollar konusunda bilincini geliştirir.
ÖÇ07 Yaşama hakkı ve günümüzde gerektirdikleri üzerinde düşünceler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan hakları tanımı ve tarihi Dersin Tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hak ve Adalet Kavramları Okuma ve alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etik İlkeler ve İnsan Hakları Eğitimi (İonna Kuçuradi) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnsan Hakları Aktivistleri (Angela Davis, Martin L.King..) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Evrensel İnsan Haklarına Eleştirel Bir Bakış Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi Sonrası Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hukuk Pratikleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hak Çeşitleri ve Hak Sınıflamaları Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Devlet ve İnsan Hakları Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İdeoloji, Hegemonya ve Hak İhlalleri Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Grup Hakları, Kültürel Haklar ve Kültür Hakkı Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kurumsal Haklar (Eğitim Hakkı, Sağlık Hakkı...) Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İnsan Haklarına Eleştirel Bir Bakış Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.12.2024 11:36