Genel Bilgi
Kod | AS350 |
Ad | Halkla İlişkiler Plan ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Emine GÜLAL ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kuramsal bilgilerin uygulama alanına aktarımını içeren derste; halkla ilişkiler kampanyaları ve aşamaları, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan teknikler ve örnekleri, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan araç ve gerçekleştirilen faaliyetler, halkla faaliyetlerinin alanları uygulama örnekleriyle aktarılarak, öğrencilerin ajanslar kurarak seçecekleri bir uygulamayla iliği proje hazırlamaları sağlanıp bu konuda yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Halkla İlişkilerdeki Temel Kavramlar ve Tanımlar, Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kampanya Süreci ve Aşamaları, Halkla İlişkiler Alanındaki Uygulama Örnekleri, Yazılı/Görsel ve Sözel İletişimde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Medya Stratejileri ve İlişkileri, Basın Konferansı/Basın Bülteni/Basın Daveti, Ürün İletişimi ve Yerleştirme, Sergi ve Fuar Organizasyonları, Kurum İçi PR, İtibar Yönetim, Kriz Yönetimi, Kurumsal İlişkiler ve Lobicilik Faaliyetleri, Küresel Halkla İlişkiler, E-Halkla İlişkiler ele alınıp aktarılarak; uygulamalı olarak proje hazırlanması gerçekleştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balta Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir?. 9. Baskı, İstanbul: Beta. / Aydede, C. (2003). Halkla İlişkiler Kampanyaları. 3. Baskı, İstanbul: MediaCat. / Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. Seda Çakar Mengü (Çev.), İstanbul: Nobel Akademik.
Notlar
Keskin, F. (2017). Politik Kampanya: Teorik ve Pratik. Ankara: Siyasal. / Konuyla İlgili Elektronik Kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halkla ilişkiler, plan ve uygulamaları ile ilgili kavramları yorumlar. |
ÖÇ02 | Halkla ilişkiler ve uygulamalarının tarihsel süreçteki gelişimini irdeler. |
ÖÇ03 | Halkla ilişkiler uygulamasını planlar ve yönetir. |
ÖÇ04 | Yazılı/görsel ve sözel iletişimde halkla ilişkiler uygulamalarını konumlandırır ve yönlendirir. |
ÖÇ05 | Farklı sektörlere yönelik halkla ilişkiler projesi hazırlar ve uygular. |
ÖÇ06 | Halkla ilişkiler ajansı organizasyonunu kavrar ve yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş. Temel Kavramlar ve Tanımlara Genel Bir Bakış. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Kampanya Süreci ve Aşamaları. Analiz, Araştırma, Sorunun Çözümüne İlişkin Gerçekleştirilecek Senaryolar. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Stratejik Planlama. Hedef Kitle Kavramı ve Hedef Kitle Belirlenmesi. Stratejilerin Belirlenip Bütçenin Planlanması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Halkla İlişkiler Uygulama Örneklerinin İrdelenmesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Yazılı/Görsel ve Sözel İletişimde Halkla İlişkileri Uygulamaları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Medya Stratejileri ve Medyayla İlişkiler. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Halkla İlişkiler Uygulamaları: Basın Konferansı ve Basın Bülteni, Basın Davetleri, Ürün İletişimi ve Ürün Yerleştirme Faaliyetleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | İşlenmiş Konular | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Basınla Konuşma/Kampanya Sunum Teknikleri. Sergi, Fuar ve Organizasyonlar. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Kampanya Uygulamaları, Denetimi ve Değerlendirmesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kurum İçi PR, İtibar Yönetimi, Kriz Yönetimi, Kurumsal İlişkiler ve Lobicilik Faaliyetlerinde Halkla İlişkiler Uygulamaları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Küresel Halka İlişkiler Uygulamaları, E-Halkla İlişkiler Uygulamaları. PR Şirketi Organizasyonu, İşleyişi ve Seçimi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Proje Hazırlama | Proje Ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Çalışması | Proje Ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Sunumu | Proje Ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenmiş Konular | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenmiş Konular | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |