Genel Bilgi
Kod | AS360 |
Ad | Çağdaş Dünya Sineması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı film üretimine ve estetiğine ilişkin ana akım Hollywood sinemasına alternatif olabilecek fikirleri tanıtmak, dünyanın farklı bölgelerinde üretilen filmleri incelemektir.
Dersin İçeriği
Derste çeşitli ülkelerin sinemaları estetik, tarihsel, kültürel ve ideolojik perspektif içinde incelenecektir. 1960'lardan sonra dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkan akımlar, film üretimi ile ilgili farklı yaklaşımlar, film estetiğine ilişkin fikirler tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Martha P. Nochimson, Bir Dünya Sinema, Deki Yayınevi Michael Ryan & Douglas Kellner, Politik Kamera, Ayrıntı Yayınları
Notlar
André Bazin, Çağdaş Sinemanın Sorunları, “Sinema Dilinin Evrimi”
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyanın farklı coğrafyalarındaki sinema anlatılarını tarihsel arkaplanıyla açıklar. |
ÖÇ02 | Bağımsız dünya sinemasının önemli filmlerini ve yönetmenlerini tanır. |
ÖÇ03 | Ana akım Hollywood sinemasının varsayımları ve yöntemleriyle alternatiflerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Küreselleşmenin ve sömürgecilik sonrası dönemin film üretimi üzerindeki etkilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Farklı coğrafyaların yakın tarihini filmler aracılığıyla yorumlar |
ÖÇ06 | Etik, politik değerlerin ve kabullerin film üretiminde tercihleri nasıl etkilediğini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Film analizi, sinemada göstergeler | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kadraj, görüntü, anlatı | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Avrupa Yeni Dalgası | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Fransa: Yeni Dalga | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 70'ler Amerikan Sineması | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yeni Alman Sineması | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma/İzleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Japonya: Feodalizm ve Modernizm | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hindistan: Yeni-Gerçekçiliğin Etkileri | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Latin Amerika: Politik Sinema | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Afrika: Sömürgeciliğin İzleri | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İran: Filmin Apaçıklığı | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çin: Kültürün Temsili | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yeni Kore Sineması | Okuma/İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma/İzleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma/İzleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |