Genel Bilgi
Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
Kod | ILT328 |
Ad | Kültürlerarası İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişim hakkında öğrencilere bilgi vermek ve kültürlerarası farklılıklar ve benzerlikler konusunda farkındalık kazandırmak bu dersin temel amacıdır. Kültürlerarası iletişim problemlerine çözüm önerileri sunabilmek ve öğrencilere kültürlerarası iletişim yeterliği kazandırmak bu dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
Kültür, iletişim, kültürlerarası iletişim, kültürlerarası iletişim kuramları, kültürlerarası iletişim engelleri, kültürlerarası iletişim yeterliği, kültürlerarası eğitim kuramları bu dersin konusunu oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Özdemir, İ. ve Işık, S. Y. (Ed.) (2022). Kültürlerarası iletişim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Notlar
Kartarı, A. (2022). Kültür, farklılık ve iletişim kültürlerarası iletişimin kavramsal dayanakları. İstanbul: İletişim Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları kültürlerarası bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ02 | Kültür kavramını tanımlar. |
ÖÇ03 | Kültürün niteliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kültürlerarası iletişim kavramını tanımlar. |
ÖÇ05 | Kültürlerarası iletişim kuramlarını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Bir çalışma alanı olarak kültürlerarası iletişimin tarihini özetler. |
ÖÇ07 | Kültürlerarası iletişim engellerini tartışır. |
ÖÇ08 | Kültürlerarası iletişimde medyanın rolünü tartışır. |
ÖÇ09 | Kültürlerarası iletişim sorunlarını çözüm önerileri sunar. |
ÖÇ10 | Kültürlerarası eğitim kuramlarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürün ve iletişimin tanımı | Sunuş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Kültür ve iletişim kavramları ilişkisi | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Altı Şapka |
3 | Kültürlerarası iletişim kavramı | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Kültürlerarası iletişim öğretisinin gelişimi | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kültürlerarası İletişim Teorileri 1 (Anadamar Yaklaşımlar) | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama |
6 | Kültürlerarası İletişim Teorileri 2 (Eleştirel Yaklaşımlar) | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kültürlerarası Farklılıklar ve Kültürlerarası Farklılıkların iletişime etkileri | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kültürlerarası Farklılıklar konusunda yeni yaklaşımlar | Ders Kitabı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 1: Önyargılar ve Basmakalıp Düşünceler | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 2: Etnik Merkezcilik, Irkçılık ve Fanatizm | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnsan Hakları Öğretisi ve Kültürlerarası İletişim | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kültürlerarası İletişim ve Edebiyat | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kültürlerarası İletişim Yeterliliği | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Anadolu'da Çoğulculuk ve Tolerans | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |