ILT328 Kültürlerarası İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM BİLİMLERİ PR.
Kod ILT328
Ad Kültürlerarası İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ÇEKİCİ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişim hakkında öğrencilere bilgi vermek ve kültürlerarası farklılıklar ve benzerlikler konusunda farkındalık kazandırmak bu dersin temel amacıdır. Kültürlerarası iletişim problemlerine çözüm önerileri sunabilmek ve öğrencilere kültürlerarası iletişim yeterliği kazandırmak bu dersin amaçları arasındadır.

Dersin İçeriği

Kültür, iletişim, kültürlerarası iletişim, kültürlerarası iletişim kuramları, kültürlerarası iletişim engelleri, kültürlerarası iletişim yeterliği, kültürlerarası eğitim kuramları bu dersin konusunu oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Özdemir, İ. ve Işık, S. Y. (Ed.) (2022). Kültürlerarası iletişim. Ankara: Siyasal Kitabevi.

Notlar

Kartarı, A. (2022). Kültür, farklılık ve iletişim kültürlerarası iletişimin kavramsal dayanakları. İstanbul: İletişim Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları kültürlerarası bir bakışla yorumlar.
ÖÇ02 Kültür kavramını tanımlar.
ÖÇ03 Kültürün niteliklerini açıklar.
ÖÇ04 Kültürlerarası iletişim kavramını tanımlar.
ÖÇ05 Kültürlerarası iletişim kuramlarını değerlendirir.
ÖÇ06 Bir çalışma alanı olarak kültürlerarası iletişimin tarihini özetler.
ÖÇ07 Kültürlerarası iletişim engellerini tartışır.
ÖÇ08 Kültürlerarası iletişimde medyanın rolünü tartışır.
ÖÇ09 Kültürlerarası iletişim sorunlarını çözüm önerileri sunar.
ÖÇ10 Kültürlerarası eğitim kuramlarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürün ve iletişimin tanımı Sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Kültür ve iletişim kavramları ilişkisi Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Altı Şapka
3 Kültürlerarası iletişim kavramı Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Kültürlerarası iletişim öğretisinin gelişimi Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kültürlerarası İletişim Teorileri 1 (Anadamar Yaklaşımlar) Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama
6 Kültürlerarası İletişim Teorileri 2 (Eleştirel Yaklaşımlar) Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kültürlerarası Farklılıklar ve Kültürlerarası Farklılıkların iletişime etkileri Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma, Araştırma ve Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültürlerarası Farklılıklar konusunda yeni yaklaşımlar Ders Kitabı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 1: Önyargılar ve Basmakalıp Düşünceler Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 2: Etnik Merkezcilik, Irkçılık ve Fanatizm Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnsan Hakları Öğretisi ve Kültürlerarası İletişim Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kültürlerarası İletişim ve Edebiyat Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kültürlerarası İletişim Yeterliliği Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Anadolu'da Çoğulculuk ve Tolerans Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.02.2025 01:30