ILT330 Türkiye'de Siyasal Hayat

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT330
Ad Türkiye'de Siyasal Hayat
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türk siyasal tarihinin temel değişkenlerinin tanıtılması ve tartışılması. Türkiye'nin siyasal hayatını konular, aktörler ve yapısal değişim içinde anlamak. . Demokrasi tarihimizin kesintili gelişimi hakkında detaylı bilgi edinerek demokratik bilincin gelişmesine katkıda bulunmak bu dersin bir diğer amacıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders Osmanlı'nın son döneminden günümüze Türk siyasi hayatını konular, aktörler, önemli olaylar ve yapısal değişim açısından incelemektedir. Ders, kronolojik olarak Türk siyasal hayatında dönüm noktası olmuş önemli konular etrafında anlatılacaktır. Osmanlıdan günümüze Türk siyasal hayatının temel değişkenleri tartışılacaktır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ateş, Toktamış. (1997). Siyasal Tarih. İstanbul: Der Yayınevi/Feroz, Ahmed (1994). Demokrasi Sürecinde Türkiye 1945-1980, İstanbul: Hil Yayınları/ Timur, Taner (2003) Osmanlı Mirası, Geçiş Sürecinde Türkiye, (der.) Irvin C. Schick, Ahmet E. Tonak,. Belge Yayınları/Zürcher, Eric . J. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları.

Notlar

Belge, M. (2002). “Mustafa Kemal ve Kemalizm.” Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Kemalizm içinde, İstanbul: İletişim Yayınları/Kalaycıoğlu, Ersin, Sarıbay, Ali Yaşar (1996). “Tanzimat, Modernleşme Arayışı ve Siyasal Değişme” Türkiye’de Siyaset: Süreklilik ve Değişim içinde, İstanbul: Der Yayınları/Mardin, Şerif (1996). “Türk Siyasasını Açıklayabilecek Bir Anahtar: Merkez Çevre İlişkileri.” Türkiye’de Siyaset: Süreklilik ve Değişim içinde. İstanbul: Der Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk siyasetinin gelişme evrelerini ve Türkiye'nin siyasal hayatındaki önemli olayları ve aktörleri yorumlar.
ÖÇ02 Türkiye'nin siyasal hayatındaki gelişmeleri kendi tarihsel bağlamında değerlendirir,
ÖÇ03 Yakın dönem siyasal gelişmeleri anlamaya yönelik farkındalık geliştirir,
ÖÇ04 Türkiye'nin siyasal sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak ve toplum yararına projeler geliştirebilmek için gerekli olan gelişkin siyasal kültürü edinir.
ÖÇ06 Disiplinler arası bir perspektifle iletişim bilgileri ve Türk siyasal hayatı alanından gelen bilgilerini sentezler.
ÖÇ07 Türk siyasal hayatı konusunda edindiği bilgileri kariyer planlamasında kullanır.
ÖÇ08 Yerel ve ulusal olaylar çerçevesinde Türk siyasal yaşamındaki olayları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Osmanlının Toprak Düzeni Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Osmanlının Toplumsal ve Siyasal yapısı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Osmanlıda Yenileşme hareketleri Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tanzimat ve 1. Meşrutiyet Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 2. Meşrutiyet ve 1. Dünya Savaşı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kurtuluş Savaşı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Dosyadaki tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cumhuriyetin Kuruluşu ve Atatürk Dönemi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Milli Şef İsmet İnönü Dönemi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Demokrat Parti Dönemi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 1960 darbesi, 1961 Anayasası ve 1960'lı yıllar, Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 1971 Askeri Müdahalesi ve 1970'li yıllar Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1980 Askeri Darbesi ve 1980 ve 1990'lı yıllar Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 2000'li yıllar ve AKP Dönemi Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosyadaki tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosyadaki tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 09:35