Genel Bilgi
Kod | TTS319 |
Ad | Estetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Estetiğin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleriyle ve estetik değerlerle ilgili tartışmalara katılmak
Dersin İçeriği
Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, klasik felsefede güzellik ve sanat,Sanat, bilim ve felsefe, Klasik felsefede güzellik ve sanat;Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
D. Townsend. (2002). Estetiğe Giriş. Ankara: İmge.
Notlar
Hakki Hunlar. 1998. Estetiğin Kısa Tarihi. İstanbul. Paradigma.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri açıklar. |
ÖÇ02 | Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılır. |
ÖÇ05 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Estetiğe Genel Bakış | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma BakSanat ve Estetik Kuramları S: 13.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Estetiğin Problem Alanı ve Temel Kavramları. Klasik ve Modern Felsefede Estetik Kavramı., | konu ile ilgili literatür araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Sanat ile Bilim ve felsefe Arasındaki Farklar -Sanat ile Günlük Yaşam Arasındaki Farklar | konu ile ilgili literatür araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Estetik Değere İlişkin Öznelci Görüş - Estetik Değere ilişkin Nesnelci Görüş: | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S64 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | stetikle İlgili Görüşler: (Platon, Aristoteles.) | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. bak:Uygulamalı EstetikS12 bak: Sanat ve Estetik Kuramları S189) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Estetikle İlgili Görüşler: ( Immanuel Kant,George Wilhelm Friedrich Hegel, Henry Bergson ... etc.) | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. bakSanat ve Estetik Kuramları S:219) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Estetikle İlgili Görüşler: (Benedetto Croce ... etc.) | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma.bakUygulamalı Estetik S:5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ders notları çalışılmalı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikoloji, Sosyoloji ve Estetik | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. bak Uygulamalı Estetik bak Sanat ve Estetik Kuramları S189 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Biçimlendirmede Estetik Amaç | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma.bak: Sanat ve Estetik Kuramları S219) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Doğada Güzel Deneyi | konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S: 138.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Dış Dünya Deneyi ve Estetik Nesne | konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S: 159.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Estetik Nesnenin Belirlenmesi- Güzel Araştırmasında Uzam ve Zaman Kavramları | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S: 173- 193.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
14 | Bir Estetik Olgu Olarak Kentleşmek - kentli olmak 1 | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Sanatın Boyutları Page: 115-125.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
15 | Bir Estetik Olgu Olarak Kentleşmek - kentli olmak 2 | Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (BakSanatın BoyutlarıPage: 115-125.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarına çalışılıp gelinmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarına çalışılıp gelinmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |