Genel Bilgi
Kod | AYHS116 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim kavramı, süreci, etkin iletişimin temel özellikleri, iletişim türleri, iletişimde işitmek ve algılamanın önemi, iletişim engelleri, empati kavramı, beden dilinin iletişimdeki rolü vb. konulara yönelik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İletişimin tanımı, temel varsayımları ve özellikleri, birimleri, İletişim ve algı, tutum ve davranışlar, ikna edici iletişim, reklamcılık, propaganda ve halkla ilişkiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanının hazırladığı ders notları
Notlar
Öğretim elemanının hazırladığı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını ve önemini bilir. |
ÖÇ02 | Etkin iletişimin sağlanması için gerekli koşulların neler olduğunu bilir. |
ÖÇ03 | Ormancılık sektöründe iletişimin önemini bilir. |
ÖÇ04 | Beden dilini ve iletişime etkisini bilir. |
ÖÇ05 | Empati kavramını ve etkilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı-Kapsamı-Amacı ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim Süreci ve Öğeleri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İletişimin Önemi-Etkin İletişim Kavramı ve Koşulları | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İletişimde Algılama ve Değerlendirme | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İletişim Türleri ve Sözlü İletişim Kavramı | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İletişim Türleri ve Yazılı İletişim Kavramı ve Türleri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İletişim Türleri ve Beden Dilinin İletişimdeki Rolü ve Önemi | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biçimsel Olmayan İletişim ve Kişiler arası İletişim Kavramı | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biçimsel İletişim ve Örgütsel İletişim Yöntemleri | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sağlık Sektöründe İletişimin Yeri ve Önemi | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İşitmek ve Dinlemek | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İletişim Engelleri ve Aşılması | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Empati Kavramı ve Empatik Yaklaşım | öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |