Genel Bilgi
Kod | AYHS114 |
Ad | Yaban Hayatı ve Silvikültür |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aysen KALENDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ormanda gerçekleştirilen silvikültürel müdahalelerden yola çıkarak yaban hayvanları zararları ve bunlardan korunma önlemleri ile yaban hayatını geliştirmeye yönelik alınabilecek silvikültürel tedbirlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
1. Ormanın tanıtımı ve önemli orman şekilleri 2 Ülkemizdeki önemli orman alanları 3 Silvikültürün tarifi, amacı ve esasları 4 Ormanların kurulması ve bakımı 5 Ormanların kurulması ve bakımı 6 Ormanların kurulması ve bakımı 7 Orman toplumları ve yaban hayvanı populasyonları arasındaki ilişkiler 8 Ders tekrarı ve ara sınav 9 Yaban hayvanlarının ormanda yaptığı zararlar (ısırma, soyma zararları vb.) 10 Yaban hayvanlarının yapmış oldukları zararlara karşı alınabilecek koruma önlemleri 11 Orman içi açıklık ve boşlukların önemi 12 Orman kenarı ve yaban hayatı için önemi 13 Yaban hayvanlarını zararlardan koruma konusunda ormanın anlamı 14 Yaban hayatını korumaya yönelik ormanda alınabilecek önlemler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yaban Hayatı ve Silvikültür GENÇ, D. M. (2020). SİLVİKÜLTÜR TEKNİĞİ:" SILVICULTURE TECHNIQUE". MUSA GENC KITAPLIGI.
Notlar
Yaban Hayatı ve Silvikültür GENÇ, D. M. (2020). SİLVİKÜLTÜR TEKNİĞİ:" SILVICULTURE
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaban hayvanlarının ormanda yaptığı zararları anlatır. |
ÖÇ02 | Bu zararlara karşı alınabilecek önlemleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Zarar veren yaban hayvanlarını zararın türüne gore tespit eder. |
ÖÇ04 | Yaban hayvanlarının korunması ve beslenmesi için alınabilecek önlemleri bilir. |
ÖÇ05 | Yaban hayvanları için önemli orman yapılarını (orman içi açıklık ve boşluklar, orman kenarları vb.) bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ormanın tanıtımı ve önemli orman şekilleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
2 | Ülkemizdeki önemli orman alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
3 | Silvikültürün tarifi, amacı ve esasları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ormanların kurulması | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ormanların bakımı | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Ormanların Yönetimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
7 | Orman toplumları ve yaban hayvanı populasyonları arasındaki ilişkiler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaban hayvanlarının ormanda yaptığı zararlar (ısırma, soyma zararları vb.) | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Yaban hayvanlarının yapmış oldukları zararlara karşı alınabilecek koruma önlemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Orman içi açıklık ve boşlukların önemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
12 | Orman kenarı ve yaban hayatı için önemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
13 | Yaban hayvanlarını zararlardan koruma konusunda ormanın anlamı | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Yaban hayatını koruma prensibleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
15 | Yaban hayatını korumaya yönelik ormanda alınabilecek önlemler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev, ve ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |