Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | BAT224 |
Ad | Tarımsal Savaş Yöntemleri ve İlaçlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, bitkilerde hastalık etmenleri, zararlılar ve yabancı otlara karşı kullanılan mücadele yöntemleri (yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal..) hakkında bilgi sağlamak, kullanılan ilaçların özellikleri, uygulama yöntemleri ve çevresel etkilerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Kültür bitkilerinde zararlılar, hastalık etmenleri ve yabancı otlar hakkında genel bilgiler, yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal mücadele yöntemleri ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Tarımsal zararlılarla savaş yöntemleri ve ilaçları Cezmi Öncüer, Enver Durmuşoğlu, EGE ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ, 1999.
Notlar
Tarım İlaçları. Dr. Saffet Öztürk. Hasad yayıncılık, Istanbul, 1990.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal savaş yöntemlerini sınıflandırır |
ÖÇ02 | Çevreye, insanlara ve diğer faydalı organizmaya en az zarar veren yöntem ve ilaçların kullanılmasını sağlar |
ÖÇ03 | Entegre mücadele prensiplerini uygular |
ÖÇ04 | Tarımsal yabancı otlara karşı kullanılan savaş yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Tarımsal savaşın başlaması gereken koşulları ve bunlara karşı kullanılabilecek ilaçların özelliklerini açıklar |
ÖÇ06 | Doğal dengeyi bozan faktörlerin ne olduğunu tanımlar |
ÖÇ07 | Çevreye olumsuz etkisi en az olan yöntemle zararlı kontrolü yapma becerisi kazanır |
ÖÇ08 | Tarımsal ilaçların seçimi, dozu ve uygulama zamanını belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları | Ders hakkında ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarımsal zararlılarla savaşta temel bilgilerin verilmesi. Tarımsal zararlılarla savaşta kültürel önlemler ve fiziksel savaşım yöntemlerinin hakkında temel bilgilerin verilmesi, Mekanik Mücadele | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | biyolojik savaşım yöntemleri ve biyoteknik savaşım yöntemleri | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | kimyasal savaşım yöntemleri | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | entegre savaşım | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitki hastalıklarının ortaya çıkmasında etkili olan abiyotik ve biyotik etmenler (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemler hakkında bilgi verilmesi | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modelleri | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri hakkında temel bilgiler verilmesi. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreler | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kimyasal mücadelede kullanılacak Pestisitler I | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kimyasal mücadelede kullanılacak Pestisitler II | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Entegre mücadele prensipleri ve uygulaması I | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Entegre mücadele prensipleri ve uygulaması II | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
15 | Genel tekrar, öğrencilerin istekleri doğrultusunda anlaşılmayan konuların ele alınması | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yılsonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yılsonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |