Genel Bilgi
Kod | AYHS220 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gökhan ERGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin standardizasyonla ilgili işlemleri yürütebilmesi, üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları sağlayabilmesi, ISO 9001:200 Kalite yönetim sistemi, TSEN ISO 14001, TS 18001 OHSAS sistemini uygulayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Standart ve standardizasyon, belgelendirme ve akreditasyon, ulusal ve uluslararası standardizasyon, ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi, kurum kültürü ve kalite, TSEN İSO 14001, TSE 18001(DASAS).
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Kalite Güvencesi ve Standartlar Nihat Körlük,Cafer S,Kartal İrfan Deniz (Seçkin Yayıncılık 2016). 2.Kalite Kontrol ve Kalite Güvence Sistemleri Prof Dr Orhan Küçük (Seçkin Yayıncılık 2016). 3..Kalite Güvence ve Standartları Dr. Engin UĞUR (1.Baskı,2005) 4.Toplam Kalite Yönetimi Prof Dr Orhan Küçük (Seçkin Yayıncılık 2016). 5.TS EN ISO 9000 Standardı. 6.TS EN ISO 14001 Standardı. 7.TS 18001 Standardı.
Notlar
Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Standardizasyonla ilgili temel bilgileri tanımlar. |
ÖÇ02 | Kalite ve kalite kavramları ile ilgili bilgileri ifade eder. |
ÖÇ03 | Kalite yönetim ilkelerini açıklar. |
ÖÇ04 | TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar. |
ÖÇ05 | Mesleki standartları tanımlar. |
ÖÇ06 | Kendi branşına ait meslek elemanı, ekipman standartlarının ulusal ve uluslararası çerçevede açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalitenin Tanımı, kaliteyle ilgili temel kavramlar | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kalitenin Boyutları ve Kalite Yaklaşımları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kalite Güvencesi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kalite Yönetim Sistemi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toplam Kalite Yönetimi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Standart ve Standardizasyon | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Türk Standartları Enstitüsü | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Önceki haftalardaki konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Belgelendirme ve Akreditasyon | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | ISO 9001 Kalite Yönetim Standartları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Meslek Standartları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
12 | TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standartları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | TS EN ISO 18001 İş Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tüketici Hakları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Tüketici Hakları Uygulaması | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki haftalardaki konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki haftalardaki konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |