Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | MU104 |
Ad | Mesleki Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Teorikte öğrenilen bilgilerin pratiğe aktarılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bahçe tarımı ile ilgili farklı çalışma konularının ve yürütülen bilimsel çalışmaların tanıtımı, arazi çalışmaları, tarımsal ve sanayi işletmeleri ziyaretleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Tarım Bakanlığı ve Özel İşletmeler ve Serbest Ziraat Mühendisleri ile Çiftçiler
Notlar
Konuyla ilgili özel fasiküller, Youtube videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleği ve mesleğinin ilgi alanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Teorik bilgileri pekiştirerek uygular |
ÖÇ03 | Bahçe tarımı uygulama alanları ve laboratuvarlarını tanır |
ÖÇ04 | Bölümünü ve bölüm personellerini tanır |
ÖÇ05 | Arazi araştırmasını yürütür |
ÖÇ06 | Konu ile arazi araştırmasının planlaması yapar |
ÖÇ07 | Bir araştırma konusu hakkında daha önceki yapılan çalışmaları hakkında literatür taraması yapar |
ÖÇ08 | Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Korumada Entegre Mücadele ve EUROGAP Sertifikasyonu | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekolojik Tarım Uygulamaları, Bitki Besleme ve Bitki Koruma İlişkileri | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitkisel Üretimde Sertifikasyon ve Bitki Koruma Açısından Önemi | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süs Bitkilerinin Yetiştiricilik Teknikleri | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bahçe Bitkileri Yetiştiriciliğinde Derim-Budama Senkanizasyonu | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Örtü Altı Sebze Yetiştiriciliği | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sert ve Yumuşak Çekirdekli Meyvelerde Yetiştiricilik | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Tıbbi Bitkiler Yetiştiriciliği | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kesme ve Saksılı Süs Bitkilerinin Yetiştiricilik Teknikleri | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sert Kabuklu Meyvelerde Bakım | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Zeytin Yetiştirme Teknikleri | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bağcılık Sistemleri, Terbiye Şekilleri, Yetiştiricilik Teknikleri | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sert ve Yumuşak Çekirdekli Meyvelerde Yetiştiricilik Teknikleri | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmaların Tanımı, Çevreye Etkisi | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 4.0 sanayi devriminde tarım hakkında bilgi verilmesi | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |