Genel Bilgi
Kod | YLBK701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Araştırmacının yürütülmekte olan çalışmalar hakkında kaynak taraması yapması ve danışmanı ile görüş alış verişinde bulunması hedeflenmektedir.
Kaynaklar
Konuyla doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Konuyla yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesinde ön çalışma | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Tez konusu hakkında okumalar yapılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Tez konusu hakkında literatür taraması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Literatür özetlerinin hazırlanması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Literatür özetlerinin tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Belirlenen tez konusunun literatür ışığında tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Belirlenen tez konusunda amacın netleştirilerek hipotezin kurulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Tez önerisi için amacın yazılması ve tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Tezin amacı doğrultusunda materyal ve metodun tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Materyal ve metodun literatür ile karşılaştırılması eksiklerinin giderilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte değerlendirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte eleştirisi ve eksiklerinin giderilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Tez programının bir bütün olarak danışman ile tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |