Genel Bilgi
Kod | BK007 |
Ad | Hastalık ve Bitki Besleme İlişkisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki beslenmesinde önemli olan besin elementlerinin hastalıklar üzerinde olumlu olumsuz etkilerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Bitkilerin makro ve mikro besin elementleri, bu gübrelerin düşük veya yüksek dozda verilmesi durumunda hastalığa dayanıklık ve duyarlılık ilişkisinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.
Notlar
Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel olarak bitki besin elementlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Hastalık ve bitki besleme ilişkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Bitki besin elementlerinin uygulama dozlarının öneminin öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Bitki besin elementlerinin bitkide etki mekanizması öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Bitki besin elementlerinin bitkilerde nerelerde kullanıldığı bilinmesi |
ÖÇ06 | Gübreler arasındaki etkileşimleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak bitki besin elemetlerinin tanıtılması | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitki besin elementi ve hastalık ilişkilerinin anlatılması | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Azot gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fosfor gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Potasyum gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kalsiyum gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Magnezyum gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kükürt gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Demir gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mangan gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çinko gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bakır, Bor gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Klor, Nikel gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Molibden, Silicon gübresi ve bu gübrenin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |