Genel Bilgi
Kod | BK540 |
Ad | Genel Moleküler Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler düzeyde hücre organellerini ve işleyişini gen transkripsiyonunu ve oluşum yollarını irdeler
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında moleküler biyoloji ve genetiğin orijini,genler,DNA ve RNA ların yapıları ve fonksiyonları transkripsiyon genetik materyalde oluşan değişimle irdelenir
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Ders notları ve slayt dizisi
Notlar
Moleküler Biyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre organelleri ögrenir |
ÖÇ02 | Genetik kod hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Bitki hücrelerinde Gen ekspresyonunu ögrenir |
ÖÇ04 | Genetik materyal değişimleri ve bitki hastalıklarına etkisini ögrenir |
ÖÇ05 | Bitki organellerindeki değişimler ve hastalıklarla ilişkisini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genetiğin orijini | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Genler ve DNA | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | DNA yapısı ve çoğalması | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Genler ve biyolojik bilgi | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Transkripsiyon | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ödev sunumları-1 | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Odev sunumları-2 | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Verilen notlar ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | RNA molekül tipleri(rRNA) | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | RNA molekül tipleri(tRNA) | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | RNA molekül tipleri(mRNA) | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Küçük girişim yapan RNA lar | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Genetik kod | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Translasyon | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gen ekpresyonunun kontrolü ve Genetik yapıdaki değişimler | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Verilen notlar ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |