BTE730 Güncel Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE730
Ad Güncel Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ekran ve çoklu-ortam tasarım ilkelerine uygun e-öğrenme ders içerikleri geliştirmek.

Dersin İçeriği

Yazarlık dillerine giriş; Yazarlık dillerini karşılaştırma; Ekran tasarım ilkeleri; Çoklu-ortam tasarım ilkeleri; Öğrenme nesneleri; Xerte Online Toolkits yazarlık diline giriş; Xerte sayfa türleri; Xerte ile e-öğrenme dersleri tasarlama ve geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

https://teachinghub.bath.ac.uk/tools-and-resources/tel/xerte-online-toolkits/

Notlar

https://www.xerte.org.uk/index.php/en/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazarlık dillerinin çeşitlerini ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ02 Yazarlık dillerini işlevlerine göre karşılaştırır.
ÖÇ03 Yazarlık araçlarını kullanarak e-öğrenme içerikleri geliştirir.
ÖÇ04 Çoklu-ortam ve ekran tasarım kurallarını e-öğrenme içeriklerine uygular.
ÖÇ05 Öğrenme nesnesi kavramını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 5
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazarlık dillerine giriş Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yazarlık dillerini karşılaştırma Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Ekran tasarım ilkeleri Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Çoklu-ortam tasarım ilkeleri Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Xerte Online Toolkits yazarlık diline giriş Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Xerte sayfa türleri-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
7 Xerte sayfa türleri-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğrenme nesnesi tasarlama Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Öğrenme nesnesi geliştirme Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 e-öğrenme dersi geliştirme uygulaması-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 e-öğrenme dersi geliştirme uygulaması-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 e-öğrenme dersi geliştirme uygulaması-3 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Proje çalışması-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Proje çalışması-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2024 03:26