Genel Bilgi
Kod | BYA161 |
Ad | Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRİYE GÜNGÖR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRİYE GÜNGÖR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere sosyal ortamlarda ve iş hayatında geçerli olan tutum ve davranışlar ile çeşitli resmi faaliyetlerde izlenmesi gereken protokol kurallarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde protokol kavramı, Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları, Protokol listeleri, Toplumsal yaşamı düzenleyen kurallar, İş yaşamını düzenleyen kurallar, Kurum ve kuruluşlarda protokol, Yazılı ve sözlü iletişimde protokol,Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları, Nihat AYTÜRK.
Notlar
Bayrak Tüzüğü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | protokol ve sosyal davranış kurallarına dair temel kavramların bilgisine sahip olmak |
ÖÇ02 | Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kurallarına hakim olmak |
ÖÇ03 | Protokol listelerinin ve türlerinin bilgisine sahip olmak |
ÖÇ04 | Birey toplum ilişkisi ve sosyal rolleri bilme |
ÖÇ05 | İş yaşamını düzenleyen kurallara haiz olmak |
ÖÇ06 | Kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol bilgisine haiz olmak |
ÖÇ07 | Yazılı ve sözlü iletişimde protokol kurallarını bilme ve uygulayabilme |
ÖÇ08 | Araç protokolü, dış görünüm protokolüne uygun davranabilme |
ÖÇ09 | Karşılama ve uğurlama protokolüne uygun tören hazırlayabilmek |
ÖÇ10 | Açılış, tören, konuşma, bayrak protokolune uygun tören hazırlayabilmek |
ÖÇ11 | Protokole uygun toplantı düzenleyebilmek |
ÖÇ12 | Protokole uygun yemek ve ziyaret düzenleyebilmek |
ÖÇ13 | Yönetici-sekreter ilişkisinde protokole uygun davranabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro teknolojilerini etkin olarak kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zaman ve protokol düzenlemeleri yapabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi, protokol mevzuatı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Protokol listeleri: Ankara'da uygulanan devlet protokol listesi, illerde uygulanan protokol listesi, yabancı konuklar şeref salonu protokol listesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | Toplumsal yaşamı düzenleyen kurallar: Toplumsal yaşamda birey toplum ilişkisi ve sosyal roller, toplumsal barış açısından düzenleyici kuralların önemi, halka açık, kapalı ortamlarda uygulanan protokol | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İş yaşamını düzenleyen kurallar: İş yaşamında örgüt hiyerarşi ve protokol kuralları, iş yaşamını düzenleyen kuralların, iş tatminine ve çalışma barışına etkisi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kurum ve kuruluşlarda protokol: Hitaplar, tanışma ve tanıştırmalar, selamlaşma, tokalaşma vb. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araç protokolü, dış görünüm protokolü, karşılama ve uğurlama protokolü | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Göreve başlama ve ayrılma protokolu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, bayrak protokolu | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toplantı protokolü | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Davet ve ziyaret protokolü: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol kuralları 2 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |