Genel Bilgi
Birim | CEYHAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı | |
Kod | BYA263 |
Ad | Örgütsel Davranış |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRİYE GÜNGÖR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRİYE GÜNGÖR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, örgütlerin temel kaynaklarından olan çalışanların örgüt içindeki davranışlarının saikleri hakkında temel bilgileri öğrencilere vererek, iş yaşamındaki çeşitli davranışsal konulara ve bu konuların neden olabileceği durumlara hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim kuramları, iş tatmini, örgütlerde çatışma ve stres, motivasyon kuramları, örgüt kültürü konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Örgütsel Davranış, Prof.Dr. Enver ÖZKALP, Prof.Dr. Abdülkadir VAROĞLU, Prof.Dr. Demet VAROĞLU, Prof.Dr. Ayşe Çiğdem KIREL, Doç.Dr. Pınar ACAR
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütsel davranış disiplini ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Örgütsel davranışı etkileyen bazı temel kişilik özelliklerini; kendilik kontrolü, Makyavellinizim, otoriter kişilik, gündüz veya gece çalışma eğilimli tipler üzerinde durup bunları tanımlar. |
ÖÇ03 | İş yeri duygularını tanımlar, bu duyguların nedenlerini kavrar, iş yaşamında duygularını kontrol etme yetisi kazanır. |
ÖÇ04 | İş tatmini kavramını ve kuramlarını, iş tatminini etkileyen faktörleri açıklar ve tartışır. |
ÖÇ05 | Sağlıklı ve sağlıksız örgüt kültürü göstergelerini ayırt eder. |
ÖÇ06 | Örgütlerdeki çatışmaya kaynaklık eden faktörleri sıralar. |
ÖÇ07 | Motivasyon kavramı ve kuramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri tanımlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro teknolojilerini etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zamanı ve protokolü düzenler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranış ile ilgili temel kavramlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Davranış kavramı,çeşitli tanımları,davranış bilimlerindeki yöntemler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Davranış düzlemi,sosyal statü ve rol davranışları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kültür kavramı ve öğeleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Örgüt kültürü kavramı ve önemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Örgüt kültür elemanları ve yararları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İnanç ve tutum kavramları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşletmelerde tutumların ölçülmesi ve tutum ölçme teknikleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kişiliği oluşturan faktörler, temel özellikleri ve kişilik tipleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kişi-örgüt bütünleşmesinde kişilik faktörünün önemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Algılama ve öğrenme kuramları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Motivasyon kavramı ve önemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Motivasyon Kuramları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örgütlerde Kriz ve Kriz Yönetimi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |