Genel Bilgi
Kod | MUV171 |
Ad | Mesleki Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Muhasebe ile ilgili problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri vermek
Dersin İçeriği
Sayılar, Ondalıklı Sayılar,Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar, Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma, Denklemler , Oran ve Orantı, Olasılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) BALCI, M., 1999. Genel Matematik. Balcı Yayınları, Cilt I, Ankara, 418s. 2) BOZYOKUŞ, H, ÇELİK, B., ÇELİK N., EZENTAŞ, R., ÖZDEN H. 2012. Mesleki Matematik, Dora Yayınları, Bursa, 306s. 3) AKDENİZ, F., DÖNMEZ, D., TEMİZYÜREK, A., AYDIN, E., YÜKSEL, G., KARAKUŞ, Y.,. 2003. Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik. Çukurova Üniversitesi - Fen Edebiyat Fakültesi, Adana, 415s.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel matematiksel problemleri çözer. |
ÖÇ02 | Sayılar, Ondalıklı Sayılar ile ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ03 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar ile ilgili problemleri tanır. |
ÖÇ04 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma, Denklemler ile ilgili problem hesaplamalarını yapar. |
ÖÇ05 | Oran ve orantı, Olasılık ile ilgili problem çözümlerini ortaya koyar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere ifade eder ve muhasebe mesleğinde temel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgileri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe fonksiyonları ve muhasebenin yönetimdeki önemini yazar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini açıklar, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayabilir ve ticari hayatta kullanılan belgeleri listeler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeler içinde muhasebe problemlerin çözümü için gerekli olan verileri yeniden düzenler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal muhasebe bilgilerini öğrenir, finansal muhasebe ile ilgi dönem içi ve dönem sonu işlemlerini teorik ve pratik olarak seçer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevreyle olan ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri tartışır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Hukuk Sistemini ve işletmenin tabi olduğu ticarî mevzuatı tanır, ticari hayatta kullanılan belgeleri seçer. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ekonomi ilke ve kavramlarına hâkim olur, Sosyal Güvenlik işlemlerini ve Vergi hesaplamalarını yapar, muhasebe belgelerini işleyip, beyanname düzenler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maliyet ve Finans bilgilerini kavrar ve finansal tabloların analizini test eder, bilgisayar ortamında bu analizleri düzenler ve yorumlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve ticari alanda hesaplama işlemlerini hazırlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirir ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ortamında sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilir ve denetler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur, gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ortamında Bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis, bilgisayarlı muhasebe yazılımlarını çalıştırır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Muhasebe ile ilgili uygulamalı çalışmalarda arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplarla iletişime açıktır ve takım çalışması yapılandırır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilinci oluşturur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilinci oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve Ondalıklı Sayılar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sayılar ve Ondalıklı Sayılar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar ile ilgili problemler-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar ile ilgili problemler-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma problemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma problemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma problemleri-III | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konunun ders notlarından çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Denklemler ile ilgili problemler-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Denklemler ile ilgili problemler-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Oran ve orantı problemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Oran ve orantı problemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Olasılık problemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Olasılık problemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Olasılık problemleri-III | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |