PZR264 Turizm Pazarlaması

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PZR264
Ad Turizm Pazarlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SADIK EREN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. SADIK EREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Pazarlama bilgi, kavram ve araçlarının değerlendirilmesi ve turizm alanına yönelik olarak uygulayabilme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

1 Genel olarak pazarlama 2 Hizmet pazarlaması 3 Turizm pazarlamasına giriş 4 Turizm Pazarlaması Çevresi 5 Turizm Pazarlaması Planlaması 6 Turizm Pazarı 7 Turistik Ürün 8 Turistik ürünün fiyatlandırması 9 Turizmde dağıtım 10 Turistik ürünün tutundurulması 11 Turizm Pazarlamasında İnsan 12 Turizm Pazarlamasında Fiziksel Kanıt 13 Turizm Pazarlamasında Süreç

Dersin Ön Koşulu

...

Kaynaklar

Mikdat Erol, Turizm Pazarlaması, 2003.

Notlar

.....


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Turizm pazarlaması kavramı ve işlevini öğrenme.
ÖÇ02 Hizmet ve unsurlarının genel anlamda kavranmasını sağlamak.
ÖÇ03 Müşterilerin turizm sektöründeki davranışlarını öğrenme.
ÖÇ04 Güncel örneklerde pazarlamanın etkinliğini kavrama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak pazarlama Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hizmet pazarlaması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Turizm pazarlamasına giriş Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Turizm Pazarlaması Çevresi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Turizm Pazarlaması Planlaması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Turizm Pazarı Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Turistik Ürün Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Turistik ürünün fiyatlandırması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Turizmde dağıtım Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Turistik ürünün tutundurulması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Turizm Pazarlamasında İnsan Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Turizm Pazarlamasında Fiziksel Kanıt Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Turizm Pazarlamasında Süreç Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Ders Tekrarı Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:37