AYHS112 Meslek Etiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYHS112
Ad Meslek Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Gökhan ERGAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere etik bilincinin kazandırılması; mesleki faaliyetlerde karşılaşılan etik sorunların sorgulanması, değerlendirilmesi ve çözümüne ilişkin bilgilendirmenin yapılması.

Dersin İçeriği

Etik ve ahlak kavramları, etik kuramlar, meslek etiği, mühendislik etiği, orman mühendisliğinde meslek etiği, bilimsel araştırma ve yayın etiği, etik sorgulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bir Kum Yöresi Almanağı ve Oradan Buradan Eskizler, Aldo Leopold, https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/ormanmuhendisligi_94bba.pdf

Notlar

Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik ve meslek etiğinin önemi ve gerekliliği hakkında bilgileri açıklar.
ÖÇ02 Çok yönlü düşünerek mesleki konularla ilgili tartışır.
ÖÇ03 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarının farkına varır.
ÖÇ04 Etik ilke ve kurallara uygun davranma becerisini savunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersin kapsamı ve kaynakların tanıtım Dersle ilişkili genel bilgileri araştırmak ve ders içeriğini incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ahlak ve etik kavramlarının tanıtımı, ahlak ve etik ilişkisinin açıklanması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Etiğin temellendirilmesi Devlet, Platon okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
4 Etiğin ilişkili olduğu disiplinler (Etik-Hukuk İlişkisi) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Etiğin ilişkili olduğu disiplinler (Etik-din ilişkisi) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Ahlak felsefesinde kuramına giriş Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ahlak felsefesinde kuramlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Önceki hafta konuları üzerine ders çalışması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Meslek etiği Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yaban Hayatı çalışmalarında etik Bir Kum Yöresi Almanağı ve Oradan Buradan Eskizler, Aldo Leopold Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Avcılık ve yaban hayatı teknikeri için meslek etiği ilke ve kuralları 1. hafta Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Avcılık ve yaban hayatı teknikeri için meslek etiği ilke ve kuralları 2. hafta Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bilimsel araştırma yayın etiği ilkeleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Mesleki faaliyetlerde karşılaşılabilecek ahlaki sorunlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Benzetim, Grup Çalışması
15 Mesleki faaliyetlerde karşılaşılabilecek ahlaki sorunlar 2. hafta Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Benzetim, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki hafta konuları üzerine ders çalışması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki hafta konuları üzerine ders çalışması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.06.2024 10:55