FBE700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH MATYAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusunda öğrencinin yönlendirilmesi

Dersin İçeriği

öğrencinin tez konusu hakkında danışmanı ile ilgili çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

tez konusu ile ilgili kaynak kitaplar ve internet kaynakları

Notlar

tez konusu ile ilgili kaynak kitaplar ve internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 araştırma yapmayı öğrenir
ÖÇ02 Tez konusunda kendine yol çizer
ÖÇ03 literatür taraması yapmayı öğrenir
ÖÇ04 tez konusu seçimini öğrenir
ÖÇ05 tez konusunda eksiklerini giderir
ÖÇ06 tez konusunda araştırma yapımayı öğrenir
ÖÇ07 tez konusunda makale yazmayı bilir
ÖÇ08 tez etik kuralları hakkında bilgi edinir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tez konusunun belirlenmesi araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 tez konusunda literatür taraması araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 tez çalışmalarına başlama araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 tez çalışmalarında ön araştırma yapımı araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 tez çalışmalarını kontrol etme araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 tez çalışmalarında bilgilendirme araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 tez çalışmalarında eksikleri gözden geçirme araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 tez çalışmalarında araştırma konusu araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 tez çalışmalarında araştırma konusu seçimi araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 tez çalışmalarında araştırılacak konu hakkında bilgi toplama araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 tez çalışmalarında araştırılacak konu hakkında literatür taraması araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 tez çalışmalarında araştırma konusundaki eksikleri keşfetme araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 tez çalışmalarında araştırma konularındaki eksiklerin giderilmesi araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 tez çalışmalarında araştırma konusunu kontrol etme araştırma ve deney Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:15