Genel Bilgi
Kod | MK504 |
Ad | Synthesis of Mechanisms |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Makina Tasarımının En Zorlu Kavramsal Aşaması olan Yapı, Biçim ve Yüzey Seçiminde ve Bunlardan Sonuçlanan Hareketlerin Sentezi Konularında Gerekli Bilgiyi Kazanmak.
Dersin İçeriği
Mekanizmaların kısa tarihçesi; Tür,sayı ve boyutsal sentezler; Yapı sentezi için teknikler; 4-çubuk mekanizmlarının sınıflandırılması; Fonksiyon üretimi için 4-çubuk mekanizması; İki,üç,dört,beş ve daha fazla konum için tasarım teknikleri; Sürekli dönme hareketinin çeşitli ölçütler altında salınım hareketine çevrilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mekanizmaların Sentezi,İ.D.Akçalı,Ç.Ü.Müh.-Mim.Fak.Yayın No:23,1994,
Notlar
Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007; Kinematic Analysis and Synthesis Kimbrell, T.,McGraw-Hill Co. R. S. Hartenberg, J. Denavit, Kinematic Synthesis of Linkages
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme. |
ÖÇ02 | Çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme. |
ÖÇ03 | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
ÖÇ04 | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
ÖÇ05 | Gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mekanizma -Makine İlişkisi ve Tarihsel Gelişimi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mekanizma Sentezinin Kapsamı | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yapı Analiz ve Sentezi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Zincirlerin Çıkarılışı | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mekanizmanın Saptanması | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Boyutsal Sentez | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sentez Problemlerinin Sistematiği | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Sentez Problemlerinde Dört-Çubuk Çözümleri | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Dört-Çubuk Mekanizmalarının Sınıflandırılması | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Fonksiyon Üretimi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Uygulamalar | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
13 | Beş ve Daha Fazla Konum Tasarımları | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Sürekli Dönünün Salınım Hareketine Çevrilmesi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çeşitli Kısıtlar Altında Çözümler | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Dönem Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |