BB077 Ilıman İklim Meyve Türlerinde Biyotik ve Abiyotik Stres

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB077
Ad Ilıman İklim Meyve Türlerinde Biyotik ve Abiyotik Stres
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Iklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve ağaçlarında görülen Biyotik ve abiyotik stresin tanımlanması, fizyolojik değerlendirilmesi ve strese bağlı görülen verim ve kalitede görülen olumsuzlukların önlenmesine yönelik yapılabilecek uygulamalar

Dersin İçeriği

Iklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve ağaçlarında görülen Biyotik ve abiyotik stresin tanımlanması, fizyolojik değerlendirilmesi ve strese bağlı görülen verim ve kalitede görülen olumsuzlukların önlenmesine yönelik yapılabilecek uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Araştırma sonuçları ve güncel yayınlar

Notlar

Araştırma sonuçları ve güncel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meyve ağaçlarında biyotik ve abiyotik stres faktörlerini tanımlar
ÖÇ02 Stres faktörlerinin neden oduğu fizyolojik bozuklukları ve alınabilecek önlemleri uygular.
ÖÇ03 sert çekirdekli meyvelerin yetiştirlmesi konusunda bilgi sahibidir ve karşılaşılan sorunları çözer
ÖÇ04 Meyve türlerinin fenolojik dönemlerini bilir karşılaşılabilecek anomalileri belirleyebilir. Gerekli uygulamaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkilerde stres nedir, Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
2 Abiyotik stres faktöörleri 1 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
3 Abiyotik stres faktörleri 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
4 Biyotik Stres faktörleri 1 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
5 Biyotik Stres faktörleri 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
6 İklim değişikliğinin bitkiler üzerindeki olumsuz etkileri Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 İklim değişikliğinin bitkiler üzerindeki olumlu etkileri Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
8 Ara Sınavlar Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Stresin oluşum mekanizması 1 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Stresin oluşum mekanizması 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 Stresin önlenmesine yönelik uygulamalar 1 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 Stresin önlenmesine yönelik uygulamalar 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
13 Stresin önlenmesine yönelik uygulamalar 3 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 Strese karşı dayanıklılık mekanizması hormonlar 1 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Strese karşı dayanıklılık mekanizması hormonlar 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm uygulamalar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm uygulamalar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.06.2024 01:46