IMS314 Tasarımda İnovasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS314
Ad Tasarımda İnovasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Emre PINAR
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Emre PINAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere tasarım alanında inovasyon ve ilgili süreçlerinin yönetimi öğretmek ve bu öğrenme sürecini gerçek hayattan örnekler alarak interaktif şekilde pekiştirmektir. Ayrıca yapay zeka gibi yenilikçi yaklaşımları tartışarak tasarımda günceli yakalamaktır.

Dersin İçeriği

İnovasyon olgusunun tasarım dünyasında ifade edilme, tanımlanma ve tasarım sürecine entegrasyon sürecinin aktarılması, ilgili kavramların tasarım sürecindeki yerinin ve kullanım metodolojisinin çeşitli etkinlikler üzerinden tartışılması, yapay zeka, biyomimetik, hesaplamalı tasarım gibi inovatif tasarım yaklaşımlarının örnek çalışmalar ile aktarılması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yaratıcı Tasarımın Temelleri (2013). Gavin Ambrose & Paul Harris.

Notlar

İlgili yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnovasyon kavramının tasarım sürecindeki yerini kavrar ve bunu bir düşünme sistematiği içerisinde tasarım etkinliklerinde uygular.
ÖÇ02 Tasarımda inovasyon süreçlerini yönetir.
ÖÇ03 İnovasyon/yenilik sürecinde ortaya çıkan problem ve engelleri belirleme ve ilgili sorunları çözme yeteneğine sahip olur.
ÖÇ04 Genel olarak tasarım problemlerini inovatif bir yaklaşım ile analiz eder ve yenilikçi yöntemler kullanarak en uygun çözümü bulur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tasarımda İnovasyon Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İnovasyon Süreci Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramlar 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim
6 İnovasyon teorileri ve modelleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
7 İnovasyon teorileri ve modelleri 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Yenilikçi tasarım yaklaşımları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
10 Yenilikçi tasarım yaklaşımları 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yenilikçi tasarım yaklaşımları 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tasarım uygulamaları. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Tasarım uygulamaları 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Tasarım uygulamaları 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Tasarım uygulamaları 4 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 11:40