Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Konsept oluşturma ve iç mekan tasarımı yapabilme becerisi amaçlanmaktadır. Bir mekanın yeni bir işlev doğrultusunda yeniden tasarlanması.
Dersin İçeriği
Mobilya-mealzeme-renk-doku ilişkisi. İç mekan tasarım elemanlarının analizi.
Dersin Ön Koşulu
ICM301 İç Mimari Proje 3
Kaynaklar
Francis D.K.Ching,Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011, Brooker, G. Stone, S., İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi
Notlar
İnternet kaynakları ve kişisel arşiv.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan tasarım konseptini ifade eder. |
ÖÇ02 | Bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda tasarlar. |
ÖÇ03 | Proje konusunun gerektirdiği verileri saptar ve düzenler. |
ÖÇ04 | İç mekan tasarımınında Renk-malzeme ve doku kararlarını ifade eder. |
ÖÇ05 | Tasarımın görünür veya görünmez elemanlarını düzenler. |
ÖÇ06 | Güncel ve geleceğe dair çözümler önerir. |
ÖÇ07 | İç mekan tasarımına etken faktörleri analiz eder. |
ÖÇ08 | İç mekan tasarım sürecini eskizlerle ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Dönem proje konusunun verilmesi | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Araştırma sunumlarının değerlendirilmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kavramsal yaklaşımın ve tasarım fikrinin belirlenmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Proje konseptinin belirlenmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İç mimari proje jüri değerlendirme 1 | İç Mimari proje sunumu hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | İç Mimari Proje Jüri Değerlendirme 2 | İç mimari proje sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | 1/20 ölçeğinde projenin işlev kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 1/20 ölçeğinde projenin malzeme kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 1/10 ölçeğinde projenin işlev kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İç mimari proje jüri değerlendirmesi 3 | İç Mimari proje sunumu hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 1/20 ölçeğinde projenin renk kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1/20 ölçeğinde projenin doku kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. | İç Mekan etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,00 | ||
AKTS | 7 AKTS |