TRKZ216 Türk Halk Edebiyatı II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TRKZ216
Ad Türk Halk Edebiyatı II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Halk bilimiyle ilgili temel terminolojinin ana hatlarıyla belirlenip açıklanması, halk bilimi bakış açısı ve inceleme yöntemlerinin öğrenilmesi, Türk halk edebiyatı türlerinden mit, efsane, masal, destan ve halk hikayesinin ana hatlarıyla öğrenilip Türk Dünyası’ndan metin örneklerinin incelenmesi

Dersin İçeriği

Halk bilimiyle ilgili temel terimler, mit, efsane, masal, destan ve halk hikayesi türlerinin genel özellikleri, Türk Dünyası’ndan mit, efsane masal örnekleri, Oğuz Kağan Destanı, Dede Korkut Kitabı ve Köroğlu

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ekici, M. (2016). Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. (2017), Ed. Oğuz, M. Ö. vd. Ankara: Grafiker.

Notlar

Ekici, M. (2016). Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. (2017), Ed. Oğuz, M. Ö. vd. Ankara: Grafiker.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halk, halk bilgisi, halk bilimi terimleri, halk bilgisiyle ilgili bazı sosyal normlar ve halk bilgisi ürünlerinin genel özelliklerini tanıyabilme ve açıklayabilme
ÖÇ02 Mit, efsane, masal, destan ve halk hikâyesinin özelliklerini tanıyabilme ve açıklayabilme
ÖÇ03 Türk Dünyası’ndan mit, efsane, masal, destan ve halk hikâyesi metinlerini inceleyebilme
ÖÇ04 Türk Dünyası’nda mit, efsane, masal, destan ve halk hikâyesinin özelliklerini tanıyabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Âşık şiirinin oluşumu. hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Âşık şiirinin kaynakları okunacak bölüm 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Âşık şiirinin dönemleri okunacak bölüm 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Âşık şiirinde gelenek okunacak bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Âşık şiirinde geleneğin oluşma biçimleri okunacak bölüm 4 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Âşık şiirinde geleneğin oluşma biçimleri 2 okunacak bölüm 5 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Geleneğe bağlı âşıklar okunacak bölüm 6 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Âşık şiirinde etkileşim okunacak bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Âşık şiirinde etkileşim 2 okunacak bölüm 8 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Âşık şiirinde etkileşim ve âşıklar okunacak bölüm 9 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Âşık şiirinde gelenek ve etkileşime yönelik şiir çözümlemeleri okunacak bölüm 10 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Âşık şiirinde gelenek ve etkileşime yönelik şiir çözümlemeleri 2 okunacak bölüm 11 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Günümüzde âşıklık geleneği okunacak bölüm 12 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:32