Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR. | |
Kod | SBUZ203 |
Ad | Diplomasi Tarihi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Rönesans döneminden Napolyon dönemine kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Avrupa merkez olmak üzere yaşanan siyasi ve ekonomik değişimler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders diplomasi tarihine genel bir bakış sağlamaktadır. 15. yüzyıldan başlayarak Napolyon döneminin başlamasına kadar ittifaklar, savaşlar ve bunların nedenleri, kurumlar ve önemli dökümanlar üzerinde durarak dünyanın geçmiş 400 yıllık tarihi incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
John Merriman Modern Avrupa Tarihi
Notlar
J.M Roberts Avrupa Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rönesans dönemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Avrupa'da modernliğin başlaması hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Reform dönemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | 16. yüzyıl başında Avrupa'da önemli siyasi gelişmeler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Otuz Yıl Savaşları'nın nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Mutlak monarşinin doğuşu ve Fransa'nın yükşelişi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Mutlak monarşinin Rusya'da nasıl uygulandığını öğrenir. |
ÖÇ08 | 18. yüzyılda küresel ekomik değişimler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Fransız Devrimi'nin çıkışı ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rönesans Dönemi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.72-102. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Reform Döneminin Kökleri | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.110-130. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Reformasyon'un Yayılması | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.130-156. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Avrupa'da Din Savaşları | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.160-179. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Otuz Yıl Savaşları | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.180-199. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Atlantik Ekonomisinin Yükselişi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.200-220. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İngiltere'nin Yükselişi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.221-243. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mutlakıyet Dönemi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.281-324. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yeni Bilim Felsefesi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.329-353. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Aydınlanma | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.355-391. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | On Sekizinci Yüzyıl Sosyal Değişim | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.393-410. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kentleşme | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.411-431. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | On Sekizinci Yüzyıl Devlet Sistemi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.433-455. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Amerikan Devrimi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.456-479. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Fransız Devrimi | John Merriman, Modern Avrupa Tarihi, s.483-524. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 7 | 105 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |