SBUS309 Etnisite ve Milliyetçilik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PR.
Kod SBUS309
Ad Etnisite ve Milliyetçilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Kasım TİMUR
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Kasım TİMUR (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, dersi alan öğrencilere, milliyetçilik ve etnisite kavramlarını ve ilgili teorileri, tarihsellikleri ve çoğulculuğu içinde kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Milliyetçilik ve Etnisite kavramlarının gelişimini analiz etmek ve tarihsel olarak bu kavramları incelemek.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Metis.

Notlar

Craig Calhoun, Milliyetçilik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Millet, milliyet, etnisite ve milliyetçilik kavramlarının tanımlarını tartışır.
ÖÇ02 Uluslararası sistemin tarihinde ve günümüzdeki işleyişinde milliyetçilik akımlarının rolünü analiz eder.
ÖÇ03 Günümüzdeki uluslararası sorunların milliyetçilik ile ilgili olan boyutlarını analiz eder.
ÖÇ04 Milliyetçilik ile ilgili geliştirilen politikaların küreselleşme, ve kültürler arası iletişim bağlamındaki rolünü analiz eder
ÖÇ05 Farklı ülkelerde ortaya çıkan milliyetçiliklerin farklılaşan boyutlarını analiz eder.
ÖÇ06 Milliyetçilik ve etnisite etrafında oluşan çatışmaları tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş- Milliyetçilik Kavramının Doğuşu ve ulus-devlet Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Miliyetçilik ya da Milliyetçilikler. Milliyetçiliğin ve ortaya çıkışının farklı tanımları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Milliyetçilik ve Etnisite İlişkisi, İnşacılık vs. İlkçilik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Tarihe milliyetçi yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Devlet, Milletlerin İnşası ve Meşruiyet Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Farklı Kontekstlerde Farklı Milliyetçilikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Milliyetçilik ve Etnisite Tarihi -I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-IV Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-V Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Türkiyede Erken Dönem Milliyetçilik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Türkiyede Erken Dönem Milliyetçilik-II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 03:22