Genel Bilgi
Kod | ISLS301 |
Ad | Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar: Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Prof.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA , 2013. Diğer Kaynaklar: Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005. Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, Geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul.
Notlar
Marketing turkiye, pazarlamasyon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular. |
ÖÇ02 | Pazarlama araştırmasının temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini tanır. |
ÖÇ05 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Stratejik Planlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama Çevresi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Pazarlama Araştırması | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tüketici Davranışları ve Karar Verme | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürün kavramı | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pazarlama Kanalları ve Dağıtım | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tutundurma (Promosyon) | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Fiyatlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İnternette Pazarlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Küresel Pazarlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |