SBUS310 İnsan Hakları

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUS310
Ad İnsan Hakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Gökçe YİĞİT CEYDİLEK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Gökçe YİĞİT CEYDİLEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin insan hakları konusunda bilgi birikimini artırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin temel amacı öğrencilre insan hakları konusunda temel kavramları ve insan haklarının ulusal ve uluslararası düzelemde korunması mekanaizmaı konusunda bilgi sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Reisoğlu, S. (2001) Uluslar arası Boyutlarıyla İnsan Hakları. İstanbul: Beta Yayıncılık. Gözler, K. (2022). İNSAN HAKLARI HUKUKUNA GİRİŞ. İstanbul: Ekin Yayınevi.

Notlar

Dersin diğer kaynakları yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uluslararası insan hakları rejiminin tarihsel gelişimini anlama ve değerlendirme
ÖÇ02 Uluslararası ve bölgesel insan hakları mekanizmalarını ve kurumlarını eleştirel bakış açısıyla inceleme
ÖÇ03 Çeşitli küresel insan hakları sorunları üzerinde eleştirel düşünme becerisi ve analiz yeteneği geliştirme
ÖÇ04 Uluslararası insan hakları rejiminin gelişiminde devlet ve devlet olmayan aktörlerin rollerini değerlendirme
ÖÇ05 Türkiye'de insan haklarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 insan hakları kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 ulusal düzlemde insan haklarının korunması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 uluslarararası düzlemde insan haklarının korunması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 BM ve insan hakları I okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 BM ve insan hakları II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Avrupa Birliği ve İnsan Hakları I okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Avrupa Birliği ve İnsan Hakları II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sinav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye'de temel hak ve özgürlüklerin gelişimi I okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Türkiye'de temel hak ve özgürlüklerin gelişimi II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yaşam hakkı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Siyasi özgürlükler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Düşünce ve ifade özgürlüğü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İnanç özgürlüğü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 örgütlenme özgürlüğü okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sinav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:01