Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (DR) | |
Kod | İTS821 |
Ad | Siyer Rivayetlerine Oryantalist Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hz. Muhammed'in Hayatı ile İlgili Oryantalist kaynakları analiz etmek
Dersin İçeriği
Oryantalistler, eserleri, Hz Muhammed'in hayatı, Hz Muhammed Tasavvuru
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SARIÇAM, İbrahim, ÖZDEMİR, Mehmet, ERŞAHİN, Seyfettin, İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Ankara 2011. Caetani, İslâm Tarihi, (Çev. H. C. Yalçın), İstanbul 1925. Dante, İlahî Komedya, (Çev. R. Teksoy)), İstanbul 2008.
Notlar
ANDRAE, Tor, Mohammed: The Man and His Faith, London 1936.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oryantalizm kavramını ve oryantalizm tarihini tanır. |
ÖÇ02 | Oryantalist siyer kaynaklarını inceler. |
ÖÇ03 | Avrupa'da Aydınlanma Çağı ve öncesinde var olan Hz. Muhammed algısını analiz eder. |
ÖÇ04 | Hz. Muhammed'in yetiştiği ortamı ana kaynaklardan hareketle değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantalizm | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oryantalizm I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Aydınlanma çağına kadar Batı'da Hz. Muhammed tasavvuru | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Aydınlanma-Modern Şarkiyatçılık dönemleri arası Hz. Muhammed algısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Geleneksel yaklaşımı koruyanlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Geleneksel yaklaşıma karşı çıkanlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Siyer kaynaklarına yaklaşımlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Hz. Muhammed'in yetiştiği ortam hakkındaki yaklaşımlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hz. Muhammed'in vahiy öncesi hayatına yaklaşımlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yahudiliğin ve Hristiyanların İslâm'a etkisine dair iddialar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar I | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar II | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |