İTS821 Siyer Rivayetlerine Oryantalist Yaklaşımlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İTS821
Ad Siyer Rivayetlerine Oryantalist Yaklaşımlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aygül DÜZENLİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Hz. Muhammed'in Hayatı ile İlgili Oryantalist kaynakları analiz etmek

Dersin İçeriği

Oryantalistler, eserleri, Hz Muhammed'in hayatı, Hz Muhammed Tasavvuru

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SARIÇAM, İbrahim, ÖZDEMİR, Mehmet, ERŞAHİN, Seyfettin, İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Ankara 2011. Caetani, İslâm Tarihi, (Çev. H. C. Yalçın), İstanbul 1925. Dante, İlahî Komedya, (Çev. R. Teksoy)), İstanbul 2008.

Notlar

ANDRAE, Tor, Mohammed: The Man and His Faith, London 1936.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oryantalizm kavramını ve oryantalizm tarihini tanır.
ÖÇ02 Oryantalist siyer kaynaklarını inceler.
ÖÇ03 Avrupa'da Aydınlanma Çağı ve öncesinde var olan Hz. Muhammed algısını analiz eder.
ÖÇ04 Hz. Muhammed'in yetiştiği ortamı ana kaynaklardan hareketle değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Doktora seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doktora seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantalizm Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oryantalizm I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Aydınlanma çağına kadar Batı'da Hz. Muhammed tasavvuru Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Aydınlanma-Modern Şarkiyatçılık dönemleri arası Hz. Muhammed algısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Geleneksel yaklaşımı koruyanlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Geleneksel yaklaşıma karşı çıkanlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Siyer kaynaklarına yaklaşımlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Hz. Muhammed'in yetiştiği ortam hakkındaki yaklaşımlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Hz. Muhammed'in vahiy öncesi hayatına yaklaşımlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yahudiliğin ve Hristiyanların İslâm'a etkisine dair iddialar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar I Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar II Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Ödev Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:11