Genel Bilgi
Kod | İTS821 |
Ad | Siyer Rivayetlerine Oryantalist Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aygül DÜZENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hz. Muhammed'in Hayatı ile İlgili Oryantalist kaynakları analiz etmek
Dersin İçeriği
Oryantalistler, eserleri, Hz Muhammed'in hayatı, Hz Muhammed Tasavvuru
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SARIÇAM, İbrahim, ÖZDEMİR, Mehmet, ERŞAHİN, Seyfettin, İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Ankara 2011. Caetani, İslâm Tarihi, (Çev. H. C. Yalçın), İstanbul 1925. Dante, İlahî Komedya, (Çev. R. Teksoy)), İstanbul 2008.
Notlar
ANDRAE, Tor, Mohammed: The Man and His Faith, London 1936.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oryantalizm kavramını ve oryantalizm tarihini tanır. |
ÖÇ02 | Oryantalist siyer kaynaklarını inceler. |
ÖÇ03 | Avrupa'da Aydınlanma Çağı ve öncesinde var olan Hz. Muhammed algısını analiz eder. |
ÖÇ04 | Hz. Muhammed'in yetiştiği ortamı ana kaynaklardan hareketle değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Doktora seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doktora seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantalizm | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oryantalizm I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Aydınlanma çağına kadar Batı'da Hz. Muhammed tasavvuru | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Aydınlanma-Modern Şarkiyatçılık dönemleri arası Hz. Muhammed algısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Geleneksel yaklaşımı koruyanlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Geleneksel yaklaşıma karşı çıkanlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Siyer kaynaklarına yaklaşımlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Hz. Muhammed'in yetiştiği ortam hakkındaki yaklaşımlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hz. Muhammed'in vahiy öncesi hayatına yaklaşımlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yahudiliğin ve Hristiyanların İslâm'a etkisine dair iddialar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar I | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar II | Sunum Ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |