İTS821 Siyer Rivayetlerine Oryantalist Yaklaşımlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (DR)
Kod İTS821
Ad Siyer Rivayetlerine Oryantalist Yaklaşımlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hz. Muhammed'in Hayatı ile İlgili Oryantalist kaynakları analiz etmek

Dersin İçeriği

Oryantalistler, eserleri, Hz Muhammed'in hayatı, Hz Muhammed Tasavvuru

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SARIÇAM, İbrahim, ÖZDEMİR, Mehmet, ERŞAHİN, Seyfettin, İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Ankara 2011. Caetani, İslâm Tarihi, (Çev. H. C. Yalçın), İstanbul 1925. Dante, İlahî Komedya, (Çev. R. Teksoy)), İstanbul 2008.

Notlar

ANDRAE, Tor, Mohammed: The Man and His Faith, London 1936.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oryantalizm kavramını ve oryantalizm tarihini tanır.
ÖÇ02 Oryantalist siyer kaynaklarını inceler.
ÖÇ03 Avrupa'da Aydınlanma Çağı ve öncesinde var olan Hz. Muhammed algısını analiz eder.
ÖÇ04 Hz. Muhammed'in yetiştiği ortamı ana kaynaklardan hareketle değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantalizm Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oryantalizm I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Aydınlanma çağına kadar Batı'da Hz. Muhammed tasavvuru Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Aydınlanma-Modern Şarkiyatçılık dönemleri arası Hz. Muhammed algısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Geleneksel yaklaşımı koruyanlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Geleneksel yaklaşıma karşı çıkanlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Siyer kaynaklarına yaklaşımlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Hz. Muhammed'in yetiştiği ortam hakkındaki yaklaşımlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Hz. Muhammed'in vahiy öncesi hayatına yaklaşımlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yahudiliğin ve Hristiyanların İslâm'a etkisine dair iddialar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 Hz. Muhammed'in askerî faaliyetlerine yaklaşımlar I Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Hz. Muhammed'in evliliğine dair yaklaşımlar II Sunum Ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Ödev Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.02.2025 12:37