Genel Bilgi
Kod | RTV134 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BERİN YOCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak; sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek; genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; sorumluluk, sosyal sorumluluk kavramı, kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum örgütleri ve sosyal sorumluluk kampanyaları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, Aydede, Ceyda; İstanbul, 2007,
Notlar
Türkiye'den Uygulamalı Örnekleriyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Tuğçe Gürel Boran, Beta Basım Yayın, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimini açıklar. |
ÖÇ04 | Sosyal sorumluluk kavramı hakkındaki farklı yaklaşımları ayırt eder. |
ÖÇ05 | Toplumun güncel sorunlarını belirler. |
ÖÇ06 | Sivil Toplum Örgütlerinde Gönüllülük esasına dayalı çalışma yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Türkiye’de ve Dünya’da gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerini kıyaslar. |
ÖÇ08 | Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin proje hazırlar. |
ÖÇ09 | Proje sonuçlarına ilişkin rapor hazırlar. |
ÖÇ10 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. |
ÖÇ11 | Sosyal sorumluluk projesi hazırlar. |
ÖÇ12 | Sosyal sorumluluk projesi değerlendirir. |
ÖÇ13 | Proje dosyası sunumu yapar. |
ÖÇ14 | Sosyal sorumluluk projelerinin amacını açıklar. |
ÖÇ15 | Toplumsal sorumluluklarının farkına varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir.. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Etik ve Ahlak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Başlıca Sosyal Sorumluluk Alanları ve Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sivil Toplum Örgütleri ve Gönüllülük | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dünya’da ve Türkiye’de Örnek Sosyal Sorumluluk Projelerinin İncelenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Sorumluluk Projelerinin Tasarlanması ve Süreçleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Proje dosyası yazımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde Sürdürülebilirlik | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Proje sunumları-1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje sunumları-2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje sunumları-3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunumları-4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |