Genel Bilgi
Kod | TT110 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi.
Dersin İçeriği
Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993 Gence, C.D., Orhon, B.İ., Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayınları, İstanbul, 2006. Temel Sanat Eğitimi- Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Nevide Gökaydın, Sedir Yayınları, 1990. Grafik'te Temel Tasarım, Prof. Dr. Hatice Aslan Odabaşı, Cem Ofset, İstanbul, 2002.
Notlar
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981. Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı, Nevide Gökaydın, Ankara, 2002.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyar. |
ÖÇ02 | Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrar. |
ÖÇ03 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretir. |
ÖÇ04 | Temel tasarımda farklı renk kombinasyonları oluşturur. |
ÖÇ05 | Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışabilir. |
ÖÇ06 | Plastik sanatların temel elemanlarını ve ilkelerini bilir ve uygulamalar yapar. |
ÖÇ07 | Tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir. |
ÖÇ08 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilincindedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik Resim (Örn: Daire) Tasarımın İlkeleri Ve Öğelerine Giriş; Renge Giriş, Renk Kuramları; Temel Perspektif Bilgisi Ve Küp Etüdü | Malzeme araştırması yapılmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Renk Skalası. Renk Çemberi ve Renk Kontrastlıkları; Kübik Ve Silindirik İki Objeden Oluşan Düzenek Etüdü | Malzemeler hazırlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Renk Çemberi. Renk ve 12 Tonlu Renk Çemberi (Pigment Ve Işık Renkleri) | Malzeme eksiklikleri tamamlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Doku; Açik-Koyu Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü | renk araştırmaları yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Desen, Stilize, Kompozisyon: Sıcak-Soğuk Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü | Renklerle ilgili etüdler yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Desen, Stilize, Kompozisyon: Renk Harmonisi; Modle Ve Ton | Renklerle ilgili etüdler yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
7 | Serbest Yüzey Düzenleme. Rengi tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanma. Armoniye ait renkli grileri uygulama. | Malzeme eksiklikleri giderilmeli. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Natürmort konulu düzenekten özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. | Güncel sergiler gezilmeli, tasarımda renk öğesi üzerine notlar çıkartılmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | Harf ile Yüzey Düzenleme. Kağıt üzerine yatay - dikey, form - fon, dolu - boş alan, ağırlık, yön ve dengeyi dikkate alarak kompozisyon kurma. Armoniyi belirleme. | Malzemelerin alınması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
11 | Objeden Yorum Etüdü. özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. | Tasarım etüdleri oluşturulmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Geometrik formlarla düzen kurma; belirlenmiş sayıda kare, dikdörtgen, daire, üçgen formları; yatay - dikey, diyagonal ilişki içinde, 35x50 boyutlarında bristole 15x15 lik iki kare alana düzenleme | Konuya ilişkin tasarım etüdleri oluşturulmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
13 | Üç Boyutlu Biçimlendirme. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi | Deneysel etüdler yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
14 | Üç Boyutlu Biçimlendirme, proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi | Çizgisel araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
15 | Proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi | Çizgisel taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 7 | 98 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |