TT110 Temel Sanat Eğitimi 2

8 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT110
Ad Temel Sanat Eğitimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi.

Dersin İçeriği

Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993 Gence, C.D., Orhon, B.İ., Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayınları, İstanbul, 2006. Temel Sanat Eğitimi- Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Nevide Gökaydın, Sedir Yayınları, 1990. Grafik'te Temel Tasarım, Prof. Dr. Hatice Aslan Odabaşı, Cem Ofset, İstanbul, 2002.

Notlar

Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981. Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı, Nevide Gökaydın, Ankara, 2002.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyar.
ÖÇ02 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrar.
ÖÇ03 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretir.
ÖÇ04 Temel tasarımda farklı renk kombinasyonları oluşturur.
ÖÇ05 Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışabilir.
ÖÇ06 Plastik sanatların temel elemanlarını ve ilkelerini bilir ve uygulamalar yapar.
ÖÇ07 Tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir.
ÖÇ08 Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilincindedir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Teknik Resim (Örn: Daire) Tasarımın İlkeleri Ve Öğelerine Giriş; Renge Giriş, Renk Kuramları; Temel Perspektif Bilgisi Ve Küp Etüdü Malzeme araştırması yapılmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Renk Skalası. Renk Çemberi ve Renk Kontrastlıkları; Kübik Ve Silindirik İki Objeden Oluşan Düzenek Etüdü Malzemeler hazırlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
3 Renk Çemberi. Renk ve 12 Tonlu Renk Çemberi (Pigment Ve Işık Renkleri) Malzeme eksiklikleri tamamlanmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Doku; Açik-Koyu Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü renk araştırmaları yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Desen, Stilize, Kompozisyon: Sıcak-Soğuk Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü Renklerle ilgili etüdler yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Desen, Stilize, Kompozisyon: Renk Harmonisi; Modle Ve Ton Renklerle ilgili etüdler yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
7 Serbest Yüzey Düzenleme. Rengi tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanma. Armoniye ait renkli grileri uygulama. Malzeme eksiklikleri giderilmeli. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Natürmort konulu düzenekten özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. Güncel sergiler gezilmeli, tasarımda renk öğesi üzerine notlar çıkartılmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
10 Harf ile Yüzey Düzenleme. Kağıt üzerine yatay - dikey, form - fon, dolu - boş alan, ağırlık, yön ve dengeyi dikkate alarak kompozisyon kurma. Armoniyi belirleme. Malzemelerin alınması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
11 Objeden Yorum Etüdü. özgün bir armoni ile 50x70 pastel çalışma. Sanat yapıtlarında renk kurgusu ve renkli grileri inceleme. Tasarım etüdleri oluşturulmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Geometrik formlarla düzen kurma; belirlenmiş sayıda kare, dikdörtgen, daire, üçgen formları; yatay - dikey, diyagonal ilişki içinde, 35x50 boyutlarında bristole 15x15 lik iki kare alana düzenleme Konuya ilişkin tasarım etüdleri oluşturulmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
13 Üç Boyutlu Biçimlendirme. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi Deneysel etüdler yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
14 Üç Boyutlu Biçimlendirme, proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi Çizgisel araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
15 Proje çalışması. Renk Çözümlemeleri; Üç Boyutta Işık, Doku, Ton Şekil Düzlem İlişkisi Çizgisel taslak çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 7 98
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 5 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 200
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,00
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 08:34