Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Radyo ve Televizyon Programcılığı | |
Kod | RTV235 |
Ad | Sosyal Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Batuhan KALAYCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Batuhan KALAYCI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, farklı endüstrilerde dijital teknolojilerin ve sosyal medyanın iletişim stratejilerini ve taktiklerini nasıl değiştirdiğine dair kapsamlı bir anlayış sunmaktır.
Dersin İçeriği
Geleneksel medya ve sosyal medya uygulamalarının toplum üzerine etkileri ve web teknolojilerinin gelişim süreci.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kırık, A. Büyükaslan Ali, Sosyal Medya Araştırmaları I, Çizgi yayınevi, 2015 Kırık A, Büyükaslan B, Sosyal Medyada Araştırma Yöntemleri II, Çizgi Yayınevi, 2015
Notlar
Avşar Z, Sosyal Medya, TRT Akademi, 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Web teknolojilerini teknik ve teorik olarak açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal medyaya yönelik liberal ve eleştirel yaklaşımları ayırt eder. |
ÖÇ03 | Sosyal medyada içerik üretme süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki farkları ayırt eder. |
ÖÇ05 | Geleneksel medya ile sosyal medya arasındaki farkları ayırt eder. |
ÖÇ06 | Sosyal medya içeriklerini söylem analizi üzerinden açıklar. |
ÖÇ07 | Sosyal medya ve yapay zeka etkileşimini açıklar. |
ÖÇ08 | E - Ticaret ve hukuki dayanaklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir.. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve çerçevesi hakkında bilgilendirme | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sosyal medya tanımı, tarihi, geleneksel medyadan farkları ve web teknolojileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sosyal medyaların özellikleri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sosyal medya teorileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sosyal medya pazarlaması | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Influencer pazarlaması | Toplum tarafından tanınan sosyal medya uzmanlarının hesaplarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal medya yönetimi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve yayınları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal medya optimizasyonu | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sosyal medyada içerik geliştirme ve yönetim stratejileri kuramları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sosyal medyanın sunduğu imkanlar ve zorluklar | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sosyal medyaya eleştirel yaklaşım | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yapay Zeka ve Sosyal Medya | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yapay zeka ile içerik üretimi ve yasal zorunluluklar. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve yayınları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları ve yayınları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |