Genel Bilgi
Kod | POLZ204 |
Ad | Diplomatic History II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ele alınan döneme sadece tarihsel bir kaçınılmazlık bağlamında ve büyük adamların sürüklediği bir süreç olarak değil ama aynı zamanda nüfustaki değişiklikler, siyasi devrimler ve kültürel gelişme arasındaki karmaşık ilişkilerin penceresinden de bakmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Modern Avrupa Tarihinin Napolyon Döneminden İkinci Dünya Savaşının başına kadar geniş bir incelemesini sunmaktadır. Büyük Buhran ve Hitler gibi başlıca olayların ve kişilerin yanında, sıradan insanların buhranlı dönemler ve geçiş dönemlerinde geçirdikleri tecrübelere de yer verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
John Merriman A History of Modern Europe
Notlar
John Merriman Modern Avrupa Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rusya'da 1905 Devrimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | İkinci Sanayi Devrimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Avrupa'da emperyalist dönem hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Birinci Dünya Savaşı'nın çıkışı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Savaşın son dönemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Rusya'da Şubat Devrimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Büyük Buhran hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Faşizmin dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Stalin liderliğinde Sovyetler Birliği hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | İkinci Dünya Savaşı'nın çıkışı hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Napoleon Dönemi | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 479-510. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sanayi Devrimi | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 513-568. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Napolyon Sonrası Uzlaşma | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 569-590. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Liberalizm ve Milliyetçilik | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 591-612. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1848 Devrimleri | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 614-640. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ulusal Birleşme Dönemi | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 649-682. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çarlık Rusya | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 705-725. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fransa İkinci İmparatorluk | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 725-741. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İkinci Sanayi Devrimi | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 744-778. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Emperyalizm | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 820-859. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Büyük Savaş | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 863-923. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Rusya'da Devrim | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 927-949. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1920'lerde Avrupa | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 956-982. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Büyük Buhran | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 993-1020. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Faşizm | John Merriman, A History of Modern Europe, s. 1021-1048. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |