Genel Bilgi
Kod | TL542 |
Ad | Konfeksiyon İşletmelerinde Kalite Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PINAR DURU BAYKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Konfeksiyonda kalitenin önemini vurgulamak, kalite ve kalite kontrol ile ilgili genel kavramları tanıtmak, konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğretmek, kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kalite, Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Kontrol İle İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar. Konfeksiyon İşletmelerinde Proses Akışı ve Kalite Kontrol Noktaları. Konfeksiyonda Uygulanan Kalite Kontrol Teknikleri. Konfeksiyon İşletmelerinde Karşılaşılan Hatalar, Sınıflandırılması, Nedenleri ve Çözüm Önerileri. Toplam Kalite Yönetimi ve Konfeksiyonda Uygulanması
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders notları ve referans kitaplar
Notlar
Ders notları ve referans kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konfeksiyonda kalite ve kalite kontrol ile ilgili genel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğrenir ve bu süreci işletmede uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Konfeksiyonda kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazanır. |
ÖÇ04 | Konfeksiyonda kalite kontrol noktalarında yapılması gereken kontrolleri ve yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Konfeksiyon işletmelerinde hata kaynaklarını tespit edebilir ve çözüm önerileri getirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konfeksiyon Teknolojisi Hakkında Temel Bilgiler, Konfeksiyonda Pazar Durumu | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Kontrol, İstatistiksel Kalite-Kontrol ile İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kalite Maliyetleri, Kalite Kontrolün Faydaları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Konfeksiyon İşletmelerinde Proses Akışı | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Konfeksiyon İşletmesinde Kalite Kontrol Noktaları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bir Konfeksiyon İşletmesinde Kalite Sistemi Kurma Süreci | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Konfeksiyonda Uygulanan Kalite Kontrol Teknikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konfeksiyonda Proses Kontrol | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dikimde ara kontrol | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Konfeksiyon İşletmelerinde Karşılaşılan Hatalar, Sınıflandırılması | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hataların Nedenleri ve Çözüm Önerileri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İlgili makalelerin incelenmesi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ödev Sunumu | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
15 | Genel konu tekrarı | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |