BUSS301 Principles of Marketing

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BUSS301
Ad Principles of Marketing
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma unsurlarını içeren stratejik pazarlama planının öğrenilmesini sağlamak, pazarlamanın toplum içindeki rolünü anlatmak ve stratejik pazarlama planlarında tüketicilerin neden dikkate alındığını açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Pearson Yayınları Principles Of Marketing Philip Kotler , Gary Armstrong

Notlar

Kütüphane ve veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ02 Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
ÖÇ03 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
ÖÇ04 Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
ÖÇ05 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Modern Organizasyonlarda Pazarlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Pazarlama Planı İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pazarlama Çevresi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tüketiciyi Anlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Örgütsel Satın Alma Davranışını Anlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazarlama Etiği ve Kurumsal Sorumluluk İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pazar Bölümleme ve Konumlandırma İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ürün Yönetimi: Marka ve Kurumsal Kimlik Yönetimi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ürün Yönetimi:Ürün Yaşam Eğrisi, Ürün Geliştirme Stratejileri İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yeni Ürün Geliştirme İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Fiyatlama Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
14 Dağıtım Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
15 Sunumlar Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:21