BUSS307 Organization and Management

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BUSS307
Ad Organization and Management
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı organizasyonların ve işletme yönetiminin temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders organizasyonlar ve türleri, yönetim ve yönetim sürecinin planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol işlevlerine odaklanır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yönetim (13. Baskı) /Yazarlar: Stephen P. Robbins, Mary Coulter, Yayınevi: Pearson Education Limited, Baskı Yılı 2016

Notlar

HBR Esaslar/Yayınevi: Optimist Yayınevi, Yayın Yılı: 2012. HBR Yeni Yönetici/Yayınevi: Optimist Yayınevi/Yayın Yılı: 2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yönetim kavram ve esaslarını tanımlar.
ÖÇ02 Yönetim biliminin gelişimini ve yönetim teorilerini açıklar.
ÖÇ03 Rasyonel karar verme sürecini açıklar.
ÖÇ04 Yönetimin fonksiyonlarını ve süreçlerini tanımlar ve açıklar.
ÖÇ05 Örgütlerde grupları ve takımları tanımlar.
ÖÇ06 Örgütsel değişimi ve örgütlerde çatışmayı açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır/uygular. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Örgütler ve Yönetim Bölüm 1: İşyerinde Yöneticiler (s.34-54) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yönetimin Tarihi Ek Modül: Yönetimin Tarihi (s.58-71) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Karar Almak Bölüm 2: Karar Almak (s.72-101). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dış Çevre ve Örgüt Kültürü Bölüm 3: Dış Çevreyi Anlamak ve Örgüt Kültürünü Yönetmek (s.102-127). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Küresel Bir Çevrede Yönetmek Bölüm 4: Managing in a Global Environment (s.128-153). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Değişim ve Yenilik Yönetimi Bölüm 7: Değişim ve Yenilik Yönetimi (s.212-245). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Örnek Olay İncelemesi 1 Örnek Olay İncelemesi 1: Şilili Maden Kurtarma Ekibinden Liderlik Dersleri (HBR Temmuz Ağustos 2013) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Planlama: İş Etkinliklerini Planlamak Bölüm 8: İş Etkinliklerini Planlamak (s.246-265) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Örgütleme: Organizasyon Yapısı 1 Bölüm 10: Organizasyon Yapısını Tasarlamak-Basit Tasarımlar (s.320-343). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Örgütleme: Organizasyon Yapısı 2 Bölüm 11: Organizasyon Yapısını Tasarlamak-Uyum Sağlayan Tasarımlar (s.344-367). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yönlendirme: Çalışanları Motive Etmek Bölüm 16: Çalışanları Motive Etmek (s.492-521). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yönlendirme: Etkili Bir Lider Olmak Chapter 17: Etkili Bir Lider Olmak (s.522-553). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gözlemlemek ve Kontrol Etmek Bölüm 18: Gözlemlemek ve Kontrol Etmek (s. 554-615). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek Olay İncelemesi 2 Örnek Olay İncelemesi 2: Ferguson'ın Formülü (HBR Ekim 2013) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:21